Avatar billede futurama800 Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:38 Der er 30 kommentarer og
4 løsninger

Formater win xp

Jeg vil gerne formatere windows XP pro

format c: virker jo ikke!.

Så nu er jeg godt træt af det!. Hvad skal jeg gøre?

Kan jeg bruge et program ??? For jeg kan ikke bare trykke "L" hvis der nu skulle være en der var så smart og sige det!... tak!.
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2003 - 20:39 #1
Her står det trin for trin

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2003 - 20:40 #2
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2003 - 20:40 #3
og du har boote fra cdrommen
Avatar billede bredker Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:40 #4
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boote på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Nu fortæller den dig at der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny installation af windows xp.
8:Men vil du blot formater dit drev for evt at lægge win9x ind skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu hvis dit drev er NTFS at der kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det skal have fat 16 eller fat 32 og så skal du igang
med en fdisk eller et 3 parts program hvis du ikke vil miste data.

Bid mærke i punkt 8.
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2003 - 20:42 #5
3 svar med det samme svar *S*

du skal dog kun formaterer 1 gang *S*
Avatar billede znolfert Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:43 #6
Hehe. Du skal lave en startdisk, som du kan boote din computer op på, altså sådan at den starte op i DOS. herefter skulle format c: gerne virke.

1. Lav en stardisk i WINXP
2. Reboot svinet, og så skulle computeren gerne starte op i DOS!
3. Format C:
4.BINGO :)

Jeg plejer at lave startdisken i Win98, men der burde vist ikke være noget forskel, da det bare gølder om at komme ud i DOS, da XP i har bruger DOS.
Avatar billede futurama800 Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:44 #7
Problemet er at jeg kører XP og jeg kan ikke få lov til at slette c: drevet.. .Jeg ønsker ikke at der er NOGEN data overhovedet... Men en normal fuldstændig ren harddisk, altså ligesom i gamle dage med Format c:
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2003 - 20:45 #8
znolfert>
1. den bootdiskette man laver i XP indeholder ingen værktøjer = ingen format.com
2. XP bruger IKKE dos

Kom igen :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2003 - 20:46 #9
futurama800> nej problemet er ikke at du ikke kan fp lov at slette drevet. Problemet er at du ikke læse de svar du har fået...
Avatar billede znolfert Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:47 #10
Sorry mand. Det var sq kun for at hjælpe!

Men ellers find programmerne på nettet til formateringen...
Avatar billede futurama800 Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:47 #11
Jeg har trykket "L" men dette virker ikke, da siger den at det ikke kan lade sig gøre da der er filer der bruges. Eller noget!

FORMAT C: mens jeg bruger en win xp pro startdisk virker ikke... Er der ikke et lille program der kan formatere`?
Avatar billede bredker Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:49 #12
znolfert >>Sorry mand. Det var sq kun for at hjælpe!
det er mere skade , når du kommer med et svar på noget som du åbenbart ikke ved en disse om
Avatar billede znolfert Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:51 #13
Undskyld mig, me jeg "%(/"(%¤ da formateret min computer adskillige gange, og denne metode har FANDME altid virker for mig når man skal lave en total-tom disk!
Bredker>> STOP det pis der og find dig en hobby! :)
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2003 - 20:52 #14
hvis vejledningen på http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair ikke virker kan du prøve dette:
http://www.killdisk.com - Sletter alt, og nulstiller harddisken.
Avatar billede futurama800 Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:52 #15
undskyld :(

Er bare steget mig lidt til hovedet og er lidt træt :|
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2003 - 20:53 #16
futurama800> "da siger den at det ikke kan lade sig gøre da der er filer der bruges. Eller noget!"
Den fejlmeddelelse hjælper os ikke ligefrem. Du er nødt til at skrive den fulde meddelelse ellers er det meget svært for os at komme med hjælp. Og ja, jeg ved godt at det er træls, men det er det bedste :)

Desuden kan du - hvis du har en bootdiskette fra win98 - hvis ikke, så find en her www.bootdisk.com - og kør fdisk. Så sletter du alle partitioner og skal bare oprette dem igen.
Ved du hvordan fdisk virker?
Avatar billede fromsej Praktikant
10. oktober 2003 - 20:53 #17
Hent en win98 bootdiskette her:
www.bootdisk.com
Brug den, hvis din HD er Fat32, kan du bare formatere den, ellers skal du have fat i Fdisk først.*S*
Znolfert>>Tal pænt, eller klap i.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2003 - 20:54 #18
too late - znolfert er allerede anmeldt.
Avatar billede znolfert Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:55 #19
Hey. Det er da klart at jeg blir lidt irriteret når jeg prøver at hjælpe en person, med et problem, og bare for smidt den sætning i hovedet at jeg ikke har en skid forstand på det jeg prøver at hjælpe med! MIN metode har altså virket altid, og så ville jeg sådan set bare hjælpe (IKKE ANDET!!!)
Avatar billede bredker Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:57 #20
znolfert >>så er du nok den eneste der kan få det til at virke
mærkelig maskine du har
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2003 - 20:58 #21
znolfert> tag lige og tag en dyb indånding inden du skriver igen.
der var fejl i dit svar, dette påpegede jeg og sagde det endda med et smil.
se bare: :)
Avatar billede znolfert Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:00 #22
Hmmmm.

EPOX 8RDA+
AMD 2500+ Barton
512MB DDR-PC2700 Samsung
HIS Excalibur Radeon 9600 PRO
Windows XP Professional DK

Hmmm.. Hvad er der da mærkeligt ved min comp?
Avatar billede znolfert Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:02 #23
john_stigers>> Det var ikke dig jeg hentydede til! :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2003 - 21:04 #24
Det er så ok - men skal vi nu ikke lade det ligge og hjælpe med mandens problemer i stedet for dette???
Avatar billede futurama800 Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:14 #25
Jeg er ved at benytte KillDisk nu :0) Vender tilbage når den er færdig :)
Tak for hjælpen :D

(point senere når det virker:) )
Avatar billede si. Nybegynder
11. oktober 2003 - 10:01 #26
Skal der virkelig ikke mere til, før man bliver anmeldt...

znolfert, gør godtnok en fejl ved at henvise til en xp boot diskette, men det skulle vel ikke bevirke nedladende bemærkninger !

Han skriver jo selv bagefter, at han plejer at bruge en win 98 startdiskette....

Kunne I ikke bare korigere ham, og så lige lægge en advarsel om, at det ikke kan bruges ved en partition i ntfs !
For I vil vel ikke påstå, at man ikke kan formatere en fat 32 partition med en win 98/me startdiskette ??
Avatar billede futurama800 Nybegynder
11. oktober 2003 - 10:17 #27
Killdisk virkede som en drøm :) brug det og ALLE problemerne er væk :0)
Efter jeg havde brugt det var alt som det skulle :) Tak skal i have ;)
Avatar billede futurama800 Nybegynder
11. oktober 2003 - 10:17 #28
skulle være**
Avatar billede hcma Novice
11. oktober 2003 - 12:11 #29
ja, så var det nu jeg skulle lægge et svar, men det kan jo ikke lade sig gøre, da der allerede er accepteret nogle svar.  Ski' vær' me' det, hovedsagen er at det nu virker.
m v h
hcma/catbody
Avatar billede hcma Novice
11. oktober 2003 - 12:13 #30
si>>> jeg ved at det ikke var for henvisningen til www.bootdisk.com, da det er blevet fuldt lovligt (MS henviser selv til den), men derimod for "sproget"
Avatar billede si. Nybegynder
11. oktober 2003 - 13:03 #31
catbody> du har ret, det er garantert znolferts ordforråd, der bevirker en anmeldelse...
Men det kan jo fremprovokeres....tænker på indlæg fra Bredker !

znolferts foreslag..10/10-2003 20:43:09
Er da god nok, hvis bare han lige bliver rettet med hensyn til xp bootdiskette, og der så samtidigt bliver advaret om, at en win 98 startdiskette ikke kan bruges ved en partition i ntfs.

Kunne så ikke lade være med at skrive kommentaren, da jeg så at det ligefrem kostede znolfert en anmeldelse..
Muligvis dumt, da jeg er ny her på siden, og næsten aldrig har deltaget i et spørgsmål.

Men meningen med denne forum, må vel være at hjælpe hinanden, ikke at oppiske en stemning....
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2003 - 13:37 #32
si.> det syntes jeg du skulle prøve at forklare znolfert - det er ham der ikke kan styre sit sprog/temperament :)
Avatar billede si. Nybegynder
11. oktober 2003 - 13:41 #33
Okay, så siger vi det.
Slut herfra
Avatar billede znolfert Nybegynder
11. oktober 2003 - 19:31 #34
OK, I har da ret i at jeg brugte et LIDT dårlig ordforåd, men jeg vil da ik kun give mig selv skylden i det. Jeg ville kun hjælpe, men fik at vide at jeg skulle forsvinde. Det er da lidt provokerende! Nå, men jeg vil da undskylde, og håber ikke at jeg bliver deaktiveret.