Avatar billede mieritz Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skærm går i sort efter ca. 20 min

Jeg har fået et stort problem med min computer. Først troede jeg at det var driverne der var noget galt med, men det er det ikke jeg tror det er min skærm desværre.

Jeg har følgende.

P4 2,667GHZ
1024 ddr ram pc3200 samsung
gigabyte sinxp motherboard
saphire radeon 9700 pro 128 mb ddr ram grafikkort
Iiyama AS4314UT 17" LCD skærm

Det virkede fint da jeg fik det, men nu er der gået nogle måender og der sker det at når jeg har spillet i ca. 20 min går skærmen i sort jeg kan stadig høre lyd og alt det der men den slukker simpelt hen og jeg er nød til at genstarte computeren det er ligesom om at computeren fryser med sort skærm. Hvorfor det sker ved jeg ikke jeg har prøvet at opdatere bios afinstallere og installere nye drivere til alt samt at formatere harddisk det sammer sker hver gang, men hvad der gør det ved jeg ikke.
Avatar billede mieritz Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:38 #1
Der sker også noget mærkeligt når jeg roder med egenskaber for skærm den er utrolig lang tid om at finde ud af at acceptere de nye indstillinger
Avatar billede nobelantik Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:42 #2
Din fejl(skærm gå i sort) kan måske findes i at dit skærmkort få "hedeslag". prøv at placerer din PC hvor der er mere luft, eller intaller en ekstra blæser i kabinettet.
Avatar billede mieritz Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:43 #3
fejlen har ikke været der i flere måender den opstod lige pludselig
Avatar billede nobelantik Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:48 #4
Check lige om der sidder en lille blæser på dit skærmkort...hvis der går og den er brændt af....er det sikkert også sket lige pludselig.
Jeg køre selv med en ekstra blæser i mit kabinet...fordi jeg ikke kan finde en ny blæser der passer på mit skærmkortet...min skærm gik også i sort.
Avatar billede mieritz Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:57 #5
der sidder blæser på graffikkort og den kører fint rundt er det muligt at overvåge temp på grafikkort og se om den er som den skal være og hvad skal den ligge på
Avatar billede mieritz Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:17 #6
opretter nyt spørgsmål
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:23 #7
Hvis dit skærmkort er sat til et opløsning / Hz, der ikke passer til skærmen. Så vil skærmen automatisk slå fra, når den bliver overophedet.

/per