Avatar billede hyperman Nybegynder
10. oktober 2003 - 18:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Start af Qmail

Hej alle...

Jeg har installeret Qmail efter guiden her på siden. Det har virket, men nu gør det ikke mere. Jeg tror det kan være fordi jeg har opdateret Exim, som måske kan have ændret i nogle filer.

Problemet er at jeg hverken kan sende eller modtage mails. Jeg kan godt i Outlook logge ind på POP3 serveren, så burde jeg kunne checke mails ik ?
Jeg får nemlig ikke nogle mails.

Når jeg tester min account info, så kan jeg ikke logge på SMTP serveren.

Nu har jeg ændret lidt i min inetd.conf, men hvad skal der stå ? Før stod der noget med Exim.

Nu står der ved smtp:
smtp            stream  tcp    nowait  mail    /usr/local/bin/ qmail-start

Dog slet ikke sikker på at dette er rigtigt...

Mvh

Nichlas
Avatar billede hyperman Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:08 #1
btw har jeg fulgt guiden fra lws.dk
Avatar billede lemling Nybegynder
07. januar 2004 - 00:26 #2
Jeg vil råde dig til at slette qmail og starte forfra.. der kan godt være nogen ting du har overset.. :)

snakker selv af erfaaring :D
Avatar billede hyperman Nybegynder
07. januar 2004 - 19:57 #3
er lige hvad jeg har gjort, dog et stykke tid siden :) men du får sgu pointsne