Avatar billede deamill Nybegynder
10. oktober 2003 - 13:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

delete datafile

kan man remove/delete en datafil fra et tablespace?
Avatar billede teepee Nybegynder
10. oktober 2003 - 14:31 #1
Den er lidt mere tricky. Oracle har en syntax, men filen bliver stadig betragtet som en del af basen. Du kan evt. tage en backup af alt i dit tablespace og derefter nedlægge dit tablespace. Oprette et nyt med samme navn med nogle "bedre datafiler" og restore din backup. Men jeg tror at dine rettigheder for dine brugere måske giver problemer...
Avatar billede holdam Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:01 #2
I Oracle 9i kan du ikke droppe én datafil fra et tablespace. Du er nødt til at droppe tablespace't hvis du vil af med din datafil.

Fra "Oracle9i SQL Reference Release 2 (9.2)" (under ALTER DATABASE):

However, the DROP clause does not remove the datafile from the database. To do that, you must drop the tablespace in which the datafile resides. Until you do so, the datafile remains in the data dictionary with the status RECOVER or OFFLINE.
Avatar billede teepee Nybegynder
13. oktober 2003 - 11:47 #3
deamill => gider du at fortælle hvorfor at det samme svar fra en anden bruger accepteres?