Avatar billede fruitn Nybegynder
10. oktober 2003 - 13:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

asus a7n8x-x

Jeg har et ASUS A7N8X-X motherboard med 2* 256MB Corsair PC3200 DDR-RAM (matched pair), et Saphire Atlantis 9600 grafikkort, et Logitech Internet Navigator SE og en logitech optisk Pilot Wheel mouse.
Hver gang jeg tænder for min computer, skriver den følgende:
"Testing memory: 524288KB OK
Memory freqency is at 200MHz  , single channel mode"
Så låser den. Jeg kan ikke gå ind i BIOS, jeg kan ikke opdatere BIOS.
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. oktober 2003 - 13:57 #1
har du sat ram koldserne korrekt i solkerne (de skal sidde i bestemt sockler når du skal kører med DUAL)

hvad hvis du piller den ene ram kold ud?
Avatar billede isojumper Nybegynder
10. oktober 2003 - 16:55 #2
Helt enig med rkhdk! Hvis begge ramklodser fungerer, og sidder i de 2 blå slots, burde den meddele : 400mhz, dual mode
Avatar billede fruitn Nybegynder
11. oktober 2003 - 09:13 #3
Alle 3 DIMM's er sorte, og det eneste der sker når jeg fjerner den ene RAM-klods er at den kun finder 262144KB, stadig singel channel mode.
Jeg har prøvet at bruge én klods, 512MB Dane-ELec PC3200, samme resultat.
Jeg har også prøvet at bytte om på dem, men ingen af kombinationerne virker.
Den kan heller ikke genkende min CPU, jeg har en Barton 3000+. Den fortæller mig at den er en AMD Athlon(tm) XP 1300MHz. Hvorfor? Den kunne godt genkende en Thoroughbred 2600+.
Avatar billede isojumper Nybegynder
11. oktober 2003 - 10:34 #4
Undskyld, jeg ser nu, at -X modellen ikke understøtter dual ram. Boardet understøtter dog din 3000+ uanset biosversion, og burde kunne se den.
Fik du "lov" til, at gå ind i bios, da du havde den omtalte 2600+ siddende i?
Avatar billede isojumper Nybegynder
11. oktober 2003 - 10:51 #5
Bemærk iøvrigt, at 3000+ findes i både fsb333 og fsb400 udgave. Boardet understøtter dem begge, men skal måske have "fortalt", hvilken model du har sat i.
Avatar billede fruitn Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:42 #6
Nej, jeg fik heller ikke lov til at gå i BIOS med en 2600+.
Jeg har købt en fsb333, hvis ellers de har sendt den rigtige, men det er en 3000+.
Avatar billede isojumper Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:47 #7
Du har prøvet med både en anden CPU og nogle andre ram, og alligevel får du ikke adgang til bios. Hvis du prøver med et andet grafikkort, og resultatet er det samme, er bundkortet sikkert defekt :-(
Avatar billede fruitn Nybegynder
12. oktober 2003 - 18:04 #8
Jeg håber ikke det er defekt :( Nu har jeg ikke haft min egen computer siden 22/9.
Avatar billede fruitn Nybegynder
09. juli 2006 - 21:53 #9
Det var fordi jeg havde sat en jumper forkert på en harddisk :)