Avatar billede 9els1 Nybegynder
02. januar 2001 - 20:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computerne kan pludselig ikke \"se\" hinanden

Lige pludselig kan \"computer 1\" i et lille netværk med 2 computere og en Hub ikke se \"computer 2\" under \"Andre computere\". \"Computer 2\" kan godt se den \"computer 1\" under andre computere, men kan ikke gå ind på computeren. Der er installeret TCP/IP og IPX protokoller, og alle harddiske er delt. Hvad er der sket ? Og ikke mindst: Hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede kbn Nybegynder
02. januar 2001 - 20:06 #1
Computer 1 er ikke mere på netværket. Genstart, og eventuelt re-installer adapter og protokol.

- Husk at benytte samme arbejdsgruppe hvis du re-installerer.

Godt nytår - Kim
Avatar billede kjaer72 Nybegynder
02. januar 2001 - 20:16 #2
Computer 1 har fået re-installeret alt igen (netkort og protokoller), og arbejdsgruppe navnet er også det samme på begge computere.
Computer 2 er blevet formatteret efter at problemet opstod, men der sker stadigvæk det samme.

Avatar billede maniacdog Nybegynder
02. januar 2001 - 20:33 #3
Prøv og gå ind under
Kontrol panel > Netværk
Find TCP/IP på begge computere,
giv dem en

Computer1
IP Adresse: 192.168.1.1
Undernet/Subnet: 255.255.255.0

Computer2
IP Adresse: 192.168.1.2
Undernet/Subnet: 255.255.255.0

Prøv så og genstart

Når de begge er startet op prøv gå og gøre følgende:

gå ned i start > kør
skriv command og tryk enter

prøv fra computer1 og skriv
ping 192.168.1.2 -t

får den svar?
prøv ligeledes det samme fra computer 2 bare hvor ip adressen er
ping 192.168.1.1 -t

(Stop ping med Ctrl+C)

Får de svar?

Avatar billede john.doe Nybegynder
02. januar 2001 - 23:12 #4
Der er foretaget en ændring af opsætning på
computer 1, så IRQ/IO ikke længere er korrekt.

Ret dette og dit netværk fungere igen.
Avatar billede superbo Nybegynder
03. januar 2001 - 02:43 #5
det gør den også ved mig jeg skal bare trykke på
opdater et par gange
og så kan du se den anden computer
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. januar 2001 - 06:47 #6
Ellers, så prøv at søge efter computeren, istedet for at se om du kan finde den via Andre Computere. Jeg har tit samme problem..

=)

Mvh ThomZen
Avatar billede 9els1 Nybegynder
03. januar 2001 - 23:09 #7
Tusind tak til alle for svarene. Specielt maniacdog, hvis svar hjalp os.