Avatar billede iphase Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Alternativ router for Cisco 677

Hej eksperter

Jeg ville lige høre om nogen kender til en god router der kan erstatte min Cisco 677 på min tiscali adsl forbindelse.. for jeg er træt af den og at jeg hvergang jeg skal lave filtre om skal sætte rs232 kablet til.

Det ville være fordelagtigt om jeg kunne finde en router der kunne prioritere små pakker såsom spil fremfor store tunge downloads der giver høje pingtider for andre brugere.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. oktober 2003 - 00:53 #1
rs232 kablet? Er det management kablet?
Avatar billede iphase Nybegynder
10. oktober 2003 - 01:45 #2
Ja.
Avatar billede iphase Nybegynder
10. oktober 2003 - 01:46 #3
Hvis man sætter ip filtre op.. så bliver man altid smidt af inden man kan write til nvram hvis man sidder på via telnet... det er herre irri...
Avatar billede iphase Nybegynder
10. oktober 2003 - 01:48 #4
Sagen er også at den generelt har det med at "lagge" nettet.. lige pludsligt uden grund stiger min ping fra 14ms til 140 og nogle gange helt op til 300ms. og det hopper frem ogtilbage så snart den begynder på det. så er jeg nød til at rive strømmen fra noget tid og sætte den til igen, så virker det fint (til tider).
Og der er ikke nogen tegn på at nogen udenfra har noget at gøre med det. og der er ikke virus på lokalnettet.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. oktober 2003 - 11:19 #5
iphase,

Det er såmen blot fordi du sætter dine filtre forkert op.

Den med at ens ping stiger har jeg kun oplevet 1 gang ved mig og ja det løste jeg også med genstart af routeren. Nu ved jeg ikke hvor ofte du har det problem, men hvis du har det meget ofte så selvom du siger andet så lugter det af virus eller lign som genere.
Avatar billede iphase Nybegynder
10. oktober 2003 - 12:29 #6
Jamen hvordan virus scanner jeg en router? ;)
For jeg har problemet flere gange om dagen
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. oktober 2003 - 18:56 #7
Hvis det er, så det er ikke routeren der har virus, men en af pc'erne på dit LAN. Der har været en del virusser som belaster netværket voldsomt her på det seneste. På mit arbejde har vi haft mange problemer med en del af vores kunder har været ramt at disse virusser.
Avatar billede iphase Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:28 #8
Jeg mistænkte også virus så derfor har jeg koblet mig af lokalnettet. men stadig så sker det.. men mest om aftnen ved en 23 tiden

Der er kun to pcer på nettet.. og begge er rene for virus.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
12. oktober 2003 - 00:36 #9
Hvis det sker omkring samme tidspunkt kan det også være et problem hos din udbyder. Prøv og spørg dem om hvad det kan være for jeg føler mig bestemt ikke overbevidst om at det er routeren der er problemet.
Avatar billede finn_rud Nybegynder
12. oktober 2003 - 00:58 #10
det der med at du falder af hvis du laver ip filter, er vel fordi du laver en forkert komando.
den læser filter komandoer med de mindste nr. først prøv med:
set filter 0 on
efter denne komando vil du ike blive smidt af, da det er tillad at telnette til routeren fra det ned du sidder på
vedr. "prioritere små pakker"
da din internet for bindelse sikkert ikke er 10 Mbps, er det lidt kryptisk at at priortere, din router er jo aldrig overbelastet i forhold til båndbreden og dropper derfor ikke pakker.
Avatar billede iphase Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:20 #11
Mystisk nok fandt jeg forleden ud af at hvis jeg kun forwardede de porte jeg skulle bruge til min IP istedet for alle, gik pingen tilbage til normal.. mit gæt er at nogen udefra prøver at angribe... Men hvorfor gidder jeg ikek se nærmere på. Det var ihvertfald ikke noget med min computer da jeg lige har fået helt ny, og intet fra den gamle er migreret til den nye.

Jeg lukker nu uden at give point da jeg jo ikke har fået et svar på en alternativ router.

Men i skal have tak for jeres kommentarer.
Hvis i føler i burde have point så må i jo sige til.. så må vi finde ud af noget