Avatar billede jaffafo Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netradio i asp.net

Jeg skal lave en hjemmeside, med tilhørende netradio?

nogen der har nogle gode tips til hvordan, hvad og lignende?

evt nogen med erfaring?

btw..  laves i VB
Avatar billede odegaard Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:38 #1
Det kræver en webcast server. Dvs. en server der kan streame lyd. Jeg skal ikke kunne sige om du kan lave en sådan med VB. Alt hvad jeg kan sige er at det bliver vanvittig svært.
Avatar billede lauge Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:47 #2
Avatar billede brianv Nybegynder
09. oktober 2003 - 16:33 #3
Der skal kører et stream program der streamer lyden ud fra port. eks. http://minserver.dk:12345
I win 2003 r er der et stream program indlagt, hvor du kan styre hvilke sange der skal streames osv... Hvis du også skal streame stemme ud fra en mic. og lyd fra en musik fil, så kan det godt være du skal bruge noget mere teknisk udstyr.
Men i asp.net får du helt sikkert ikke lavet en netradio... og hvis der skulle findes noget kode på nettet til en netradio, så er den sikkert lavet i c# .NET

stream programmer...
http://www.un4seen.com/ <-- BASS ...
http://sourceforge.net/projects/streamsicle/
Avatar billede jaffafo Nybegynder
09. oktober 2003 - 16:40 #4
så den bedste/hurtigeste løsning er vel at køre et program der streamer musik på serveren og så køre websiden ved siden af og så kun linke til streameren?
Avatar billede lauge Nybegynder
09. oktober 2003 - 16:43 #5
bingo! - real.com :-)
Avatar billede jaffafo Nybegynder
09. oktober 2003 - 16:45 #6
men det ville måske være sjovt at prøve at lave sådan noget.. :)  man vile nok lære en masse..
Avatar billede odegaard Nybegynder
09. oktober 2003 - 16:47 #7
Vi glæder os til at høre om dine erfaringer :-)
Avatar billede brianv Nybegynder
09. oktober 2003 - 16:48 #8
self vill man lære noget... men man skal jo også lige have kende noget til et programmerings sprog, og vide noget om hvordan et stream program er opbygget... :)
Avatar billede jaffafo Nybegynder
09. oktober 2003 - 17:02 #9
ja.. jeg kender lidt til VB og har generelt stor kundskab til computere, og resten må jeg vel lære på vejen mod målet.. :)
Avatar billede lauge Nybegynder
09. oktober 2003 - 19:27 #10
held og lykke - du er sikkert færdig i år 2010 :-)
Bruger vi mon .NET i 2010?
Avatar billede jaffafo Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:16 #11
jeg er faktisk ligeglad om jeg finder ud af det eller ej..  noget lærer jeg vel undervejs..  og mit mål er nemlig at lære..