Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:01 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

GPRS forbindelse

Jeg leger i øjeblikket lidt med GPRS, og synes generelt overførselshastighederne lader en hel del at ønske. Jeg ved den teoretiske grænse ligger omkring 40 kb/sek, men hvis jeg kan få en tiendedel af det, vil jeg være glad.

Jeg har snakket med en eller anden supporter, der sagde der måtte være dårlig dækning i det område jeg befandt mig i. Jeg kan så se i mit display at sende/modtage styrken er perfekt: 5 ud af 5 mulige.

Så får jeg at vide at GPRS dækningen godt kan være dårlig selv om GSM dækningen er perfekt.

Nu kender jeg ikke tilstrækkeligt til teknikken til at kunne sige til eller fra, men alt andet lige ville jeg mene at det går over de samme sendemaster, og hvis jeg har perfekt forbindelse over GSM, kan forbindelsen ikke være SÅ skidt over GPRS.

Nogen der kan give lidt input/feedback på det?

En ulykkelig GPRS bruger. :-(
Avatar billede kenp Novice
09. oktober 2003 - 21:32 #1
40 kb/s så har han vist lovet mere end man kan holde! de fleste gange kan man komme op på de som svare til modemhastighed! dvs. at du skal ikke forvente at komme op på mere end 7 - 8 kb/s
Avatar billede sbm Nybegynder
10. oktober 2003 - 07:24 #2
Det kan være der blev tænkt kilobit og ikke kilobyte. Aner det ikke. Jeg ved bare at det ikke går hurtigere end når jeg ringer op på normal vis med en GSM forbindelse.
Avatar billede sbm Nybegynder
10. oktober 2003 - 07:25 #3
Hvad er det en normal GSM forbindelse ligger på. 9600 baud? Ikke så fedt. :-(
Avatar billede sbm Nybegynder
10. oktober 2003 - 07:26 #4
Ups. Det var faktisk ikke ment som et svar. Sorry.
Avatar billede sbm Nybegynder
10. oktober 2003 - 07:28 #5
Som jeg har forstået GPRS, er det vistnok noget med at du får "bundlet" flere linier, såfremt kapaciteten er til overs / tilgængelig. Så reelt er GPRS vistnok almindelige GSM linier, men bare flere af dem på samme tid.

Correct me if I am mistaken.
Avatar billede kenp Novice
10. oktober 2003 - 09:07 #6
Det man har med GRPS normalt er forbindelse som ligner 43,4 ned og ca. 9,6 i upload.

Men groft sagt så er det en alm forbindelse.
Avatar billede kenp Novice
10. oktober 2003 - 09:07 #7
9,6 er kun hvis du ikke har high speed data for så har du samme forbindelse som jeg lige skrev før.
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:26 #8
Jeg aner ikke om der var tænkt kbit eller kbyte. Jeg ved bare det går laaaangsomt. :(((

40 kilobit svarer vist også nogenlunde til normal modemhastighed, men min hastighed ligger ikke engang på halvdelen af det.

*suk*