Avatar billede ulbritt Nybegynder
02. januar 2001 - 15:13 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

mono stereo problem

Når jeg afspiller i fx ejay og panner et spor ud til højre kan jeg ikke høre noget, men gør jeg det til venstre bliver det ekstra højt. Der er lyd i begge højttalere også når jeg panner til venstre. Jeg har sat lyden til en ghettoblaster som måske har mono input, men hvorfor kan jeg ikke høre når jeg panner ud til højre.

Hvis der er nogle erfaringer derude ville jeg meget gerne høre.
Avatar billede repsac Nybegynder
02. januar 2001 - 15:19 #1
Fordi det er normalt at have left i et stereosystem som mono ...
Hvad hvis du afspiller en ganske almindelig wav-fil fra win MediaPlayer?
Avatar billede microtec Nybegynder
02. januar 2001 - 18:26 #2
Hvad er det for et input på din ghettoblaster du benytter?
Normalt er der 2 stik. Et for højre og et for venstre.
Er der 2 eller 3 metal ringe på det stik du sætter i ghettoblaster. Er der kun 2 er det et mono stik du benytter.
Avatar billede ulbritt Nybegynder
03. januar 2001 - 22:26 #3
Det er det samme problem i winamp, og jeg bruger et stereokabel.
Avatar billede microtec Nybegynder
03. januar 2001 - 22:34 #4
ulbritt >> Ja, du bruger et stereokabel, men er du sikker på det er en stereoindgang du benytter på din ghettoblaster. Normalt er der 2 mono- stik, en for hver kanal, på en ghettoblaster.
På et PC-lydkort er der næsten altid 1 stereo-stik.
Avatar billede microtec Nybegynder
03. januar 2001 - 22:36 #5
Prøv at sætte f.eks. en hovedtelefon til stikket på dit lydkort. Hvis der er lyd i begge kanaler, er det en mono-indgang på ghettoblasteren du benytter.
Avatar billede ulbritt Nybegynder
04. januar 2001 - 18:43 #6
tak for hjælpen!