Avatar billede benny_thomsen Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:05 Der er 7 kommentarer

Proxyopsætning for domain users NT/2000

Hej :-)

Vi lurer lidt på om der ikke findes en 'standard' måde at sætte proxy IP og port på, så brugerne ikke selv skal sidde og fedte med det.
Det foregår på et blandet NT/2000 netværk, hvor Serveren er en NT.
Vi har 2000 brugere, så det skal være en rigtig nem og god løsning.

mvh.
Benny
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
09. oktober 2003 - 11:35 #1
Såfremt i benytter logonscripts har jeg følgende forslag:

den simpleste løsning ville være at lægge indstillingerne i en .reg fil, som bliver aktiveret i brugernes logonscript
dette resulterer dog i at brugeren bliver bedt om at trykke ja eller nej til at indlæse filen.

man kunne også bruge kixtart til at skrive oplysningerne i registreringsdatabasen og derved undgå at brugerne skal gøre noget.
Avatar billede benny_thomsen Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:04 #2
Hej Rune,

yes, my man, have thought about that myself - undskyld Dansk. ;-)
- men kix er ikke lige min stærke side, så du må meget gerne give mig opskriften på .reg filen, - så skal den vel ligge lokalt på alle pc'erne, ik?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:09 #3
.reg filen skal indeholde følgende:

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"AutoConfigProxy"=""
"ProxyEnable"=dword:00000001
"ProxyOverride"="*.mitdomæne.dk;10.0.0.*"
"ProxyServer"="proxy.mitdomæne.dk:8080"

Proxyoverride er valgfri afhængig af om der er brug for undtagelser
Avatar billede benny_thomsen Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:13 #4
Tak - øh, fluebenet for 'brug ikke proxyserver for intranetadresser'?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:45 #5
godt spørgsmål, det må jeg undersøge nærmere (jeg tager de her ting fra filer vi selv har brugt her hvor jeg arbejder)

nå men..
i logonscriptet skriver du:

if exist %windir%\internet.reg GOTO END
copy %\\server\share\internet.reg %windir%
start %windir%\internet3.reg
:end

nu er det baseret på at det er den samme bruger der logger på pc'en hver gang, hvis det ikke er det hos dig bør %windir% måske erstattes af %userprofile%
grunden er at indstillingerne bliver gemt i brugerens profil og en ny bruger skal altså have kørt filen før det virker
Avatar billede benny_thomsen Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:55 #6
Det ser ud til at det ikke bare er 'bare lige' - ikke noget at sige til at det ikke virkede... :-)
Brugerne vandrer, og de surfer meget, derfor skal de fremover ha' én mandatory profil, - så, hvordan klarer vi den?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:08 #7
jeg prøver lige at se om jeg kan finde en løsning...