Avatar billede ntquest Nybegynder
02. januar 2001 - 14:33 Der er 17 kommentarer

FTP Service?

Jeg benytter WinNT Server 4.0.
Mit spg. går på om hvad default passwordet er og evt. brugernavn. Og hvor jeg kan ændre dette?
Avatar billede burningice Nybegynder
02. januar 2001 - 15:59 #1
well... default bruger er vel administrator... der er ikke noget default password på denne bruge, de defineres under installationen.

Kan jeg spørge hvad du vil bruge et til ??
Avatar billede ntquest Nybegynder
02. januar 2001 - 19:30 #2
Jeg ved ikke om det er Admin bruger der skal nenyttes, jeg skal bruge det som ren information, og måske ønsker jeg at kører en ftp uden at vedkommende ved det, men det er ikke tilfældet lige nu.!

Og da det er en intergreret funktion i NT\'s opbygning går jeg ud fra at der er nogen som kender svaret på mit spg.!
Avatar billede ntquest Nybegynder
02. januar 2001 - 19:32 #3
Ups jeg glemte da vist noget i mit spg...!

-> Højre klik på et drev, under fanen internet, vælger jeg FTP servicen, og enabler den...! det er det passw. og bruger jeg ønsker at vide.!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. januar 2001 - 20:10 #4
hvis jeg var dig ville jeg droppe MS FTP service og i stedet bruge G6 ftp server som hentes på www.gene6.com

den er langt mere brugervenlig
Avatar billede badedyr Nybegynder
03. januar 2001 - 21:34 #5
IUSR_computername er den konto der tager sig af login til MS FTP, og den er default sat til
User:Anonymous
Pass:din@email.dk (altså en valgfri mail adresse)

Men som cyberseben siger skift til en anden FTP
Avatar billede karstenh Nybegynder
04. januar 2001 - 01:43 #6
Du vil begynde at køre tjenester på maskinen, uden at den retmæssige administrator skal kende til det?
Personligt ville jeg blive sindsygt rasende, hvis nogen lavede det nummer overfor mig, så jeg blander mig ikke mere efter denne flame.

FY! Man laver ikke dumpsites på andres maskiner.
Avatar billede ntquest Nybegynder
04. januar 2001 - 10:40 #7
Jeg er admin, så det vil altså ikke være andre en mig selv jeg generer, og det er ikke nogen public dumpsite...! ;-)
Avatar billede badedyr Nybegynder
06. januar 2001 - 00:28 #8
Hvem skal have alle de der lækre point =) ??

Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. januar 2001 - 01:08 #9
mig

ntquest brug G6 FTP server det er den bedste
Avatar billede badedyr Nybegynder
06. januar 2001 - 08:20 #10
du har da ikke svaret på det han har spurgt om cyberesben! =)
Avatar billede burningice Nybegynder
06. januar 2001 - 18:04 #11
Well... umiddelbart vil jeg tror at admin til FTP\'en også er Administrator.
Efter et hurtigt kig i min user manager (på min NTServer) finder jeg kun to brugere der er oprettet i forbindelse med IIS IUSR_<servername> og IWAM_<servername> de bruges til hendholdsvis anonym adgang og web application identify
Avatar billede bossen34 Nybegynder
16. januar 2001 - 00:50 #12
badedyr er da den der har svaret rigtigt på spørgsmålet
Avatar billede burningice Nybegynder
16. januar 2001 - 15:17 #13
bossen34> Ja, i hvert fald er hans information ang. anonym adgang helt korrekt.
Hvis han til gengæld vil logge på med admin rettigheder skal han bruge den lokale maskines admin brugernavn og password.
Avatar billede burningice Nybegynder
16. januar 2001 - 15:25 #14
FTP (og WWW) servicen i IIS bruger samme bruger database som selve systemet. Dvs. at rettigheder bliver sat via NTFS, og man skal være oprettet i user manager for at logge ind. IUSR er default bruger, og gør at man kan logge ind uden at blive autoriseret.

Altså, default er IUSR og kan ændres i User manager. Du kan evt. slette den bruger tildele eksisterende bruger rettigheder til ftproot mappen (default, c:\\inetpub\\ftproot).
Avatar billede cybermouse Nybegynder
02. juni 2001 - 02:01 #15
kan man og så bruge en brugernes i forvejen definerede drev(til almindeligt login ) som drev i ftp-serveren med ms-ftp (kører nt 4.0 serv)???
Avatar billede burningice Nybegynder
03. juni 2001 - 22:11 #16
tænker du på homedir, altså hjemmekatalog?? Det skulle man kunne, har dog aldrig fået det til at fungere selv :( Selv synes jeg at FTP-services i NT IIS er det værste gang gylle, brug hellere rdenlige produkter som Serv-U eller G6.

NTQuest, har du helt glemt os eller hva\'??
Avatar billede cybermouse Nybegynder
04. juni 2001 - 22:41 #17
ved jeg men grunden til at jeg ville bruge ms-ftp var lige netop for at kunne bruge de samme homedirs uden at skulle sætte det op for hver enkelt bruger da jeg holder styr på lidt over 80 brugere bruger på min egen pc g6 ftp i windows og proftpd i linux