Avatar billede jezper- Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan virker tastaturet?

Hey...

Jeg er ved at lave en opgave i skolen hvor vi skal skrive om hvordan et tastatur virker. Ikke bare hvordan det fungere men vi skal mere i dybten med det, og finde ud af det hele.

Og så ville jeg lige høre om der er nogle der har meget forstand på det og kan forklarer mig det? eller om der er nogle der kender en god side hvor man kan læse om det?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:31 #1
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22tastaturets+historie%22&meta=cr%3DcountryDK
remember google is your friend... hehe... det var bare lige en simpel søgning på google... det er da ikke så svært... det er jo nok en god idé at skrive en smule om historien også...

tastatur

  computerens primære input-enhed, der indeholder en særlig hjælpeprocessor, der registrerer alle anslag når man trykker på en tast, og sender en scan-kode til computeren.
Er ens for alle tastaturer og angiver blot tastens nummerkode i henhold til en karaktertabel.

det er hvad www.it-leksikon.dk skriver... det er også et godt sight...
Avatar billede morten_leth Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:32 #2
så tænkte jeg da lige jeg kunne lægge et svar også.. ;-)
Avatar billede z1n Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:34 #3
omg det der er en datafagtekniker eller it-supporter ?... tec i ballerup ?
Avatar billede jezper- Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:38 #4
Nej i Viborg.. Grundforløb i teknologi og kommunikation..
Avatar billede morten_leth Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:43 #5
hehe.... det er jo også så spændende grundforløbet.. eller.... NOOOOT!!! sidder selv på min læreplads.. skal igang med sidste hovedforløb som it-supporter d. 5 januar... jeg sidder i vejle...
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2003 - 08:52 #6
http://computer.howstuffworks.com/keyboard.htm og de efterfølgende sider er der en detaljeret forklaring på hvordan et keyboard virker.

Snowball
Avatar billede z1n Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:02 #7
haha morten... jeg skal igang med samme forløb den 17 november i ballerup, bare som datafagtekniker... LINUX GOGOGO... er også på min lærer plads :D
Avatar billede morten_leth Nybegynder
09. oktober 2003 - 10:32 #8
ballerup... BAAAH!!!! det jo ovre på djævleøen... hehe... puha.. man er vel jyde... men jeg har hørt det skulle være en smule svært... men har du læreplads som datafagtekniker??? men vi har faktisk kunder i ballerup... dem jeg arbejder for... kom med dit ICQ nummer så kan vi da snakke lidt mere...sorry at jeg spammede lidt i dette spm.... håber det kan tilgives.. ellers må i jo anmelde mig... :-)