Avatar billede nightowl24 Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg finde noget om MySQL

Hejsa

Jeg har hørt fra flere sider at MySQL skulle være bedre end access og kunne derfor godt tænke mig at komme igang med det, men aner intet om det.

Hvor får man fat i det og findes nogle gode tutorials på nettet, helst i forbindelse med ASP.

/Nightowl
Avatar billede snot Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:16 #1
www.mysql.com <- alt hvad du skal bruge....

ellers havde www.mbn.dk nogle danske tutorials på et tidspunkt!
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:41 #2
Sådan set er det med ASP ikke nogen stor forskel på hvordan du benytter mySQL og Access, andet end connectionstringen som du kan se lidt om her:

http://www.asp-faq.dk/article/?id=46
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:37 #3
Okay, jeg har installeret den nyeste version af MySQL og installeret myODBC, hvordan opretter jeg en tabel, findes der ikke et grafisk interface som i access?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2003 - 09:50 #4
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
09. oktober 2003 - 10:00 #5
Jeg burde måske ha skrevet, hvordan opretter jeg en MySQL database?

SKAL man bruge ASP/PHP script eller hvad?
Avatar billede 2c Nybegynder
09. oktober 2003 - 11:45 #6
Et godt grafisk værktøj jeg selv bruger:

http://www.mysql.com/downloads/mysqlcc.html
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:05 #7
Nu er det lykkedes mig at oprette en database i mysql, hvordan ser forbindelses-scriptet ud i ASP og kan jeg uden videre flytte databasen til et andet bibliotek?
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:28 #8
Jeg har prøvet denne:

objConn.Open "Driver={MySQL}; Server=localhost; Option=16834; Database=databasenavn;"

Men jeg får fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
09. oktober 2003 - 16:48 #9
Du skal installere myODBC som du kan finde på mysql.com
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
10. oktober 2003 - 08:19 #10
Jeg havde installeret den, men prøvede en tidligere version og så virkede det.

Men Moomduck, smid et svar så får du point :)
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
20. oktober 2003 - 13:00 #11
Så må jeg hellere selv tage dem