Avatar billede jih Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Documents and Settings mappe skal skifte navn

hey.... jeg har et lille problem... min computer står under min plejefars navn... så mappen "Skrivebord" og alt data gemmes under hans Documents and Settings\Carsten (eller sådan noget)... jeg vil gerne ha skiftet det navn om til mit eget navn... nogen der ved, hvordan jeg gør det? sådan at alt data om ham forsvinder, da han faktisk ik overhovedet er en bruger på computeren?

//WebPsycho
Avatar billede arlet Juniormester
09. oktober 2003 - 08:14 #1
Opretter en ny bruger i dit navn op kopier alt sammen over i den brugers navn og sletter den gamle bruger
Avatar billede snot Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:14 #2
1. opret dig selv...
2. log derefter ind som administrator.
3. højreklik på denne computer
4. vælg brugerprofiler
5. vælg hans profil
6. kopier hans profil til din mappe (via. gennemse), nprmalt i c:\Documents and Settings\<user>
7. Husk at ændrer rettighederne til at du har dem.
8. derefter logger du administratoren af og logger på selv.
9. Hvis alt er som det skal være kan du igen logge på som administrator og gå ind samme sted, markede ham og vælge slet!

Så har du skiftet!

SNoT
Avatar billede snot Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:33 #3
skulle være et svar!
Avatar billede jih Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:16 #4
arlet -> nu er jeg ik ligefrem den største ekspert, når det kommer til hardware og styresystemer osv., men virker det så oz, hvis ham "Carsten" ik er en bruger på computeren?

snot -> hvordan ændrer jeg rettighederne (punkt 7)?
Avatar billede arlet Juniormester
09. oktober 2003 - 22:19 #5
om han er bruger eller administrator er lige meget..
Avatar billede jih Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:25 #6
han er hverken bruger eller administrator... han var der bare... han har aldrig været, er ikke, og kommer aldrig til at blive en bruger på den computer... han var der, da windows blev installeret, fordi computeren stod i hans navn... men jeg var administrator...
Avatar billede arlet Juniormester
09. oktober 2003 - 22:32 #7
Licensen står i hans navn, derfor kommer hans navn frem hele tiden. Ændre det sådan :

Hvis man er utilfreds med det navn, licensen er oprettet med kan det skiftes således:
Start-kør-skriv regedit-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
og her ændrer man navnet.
Avatar billede jih Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:35 #8
ja, men license navnet ER ændret... det glemte jeg at tilføje til mit spm.... jeg har ændret license navnet, men hans dokument mappe er der endnu..
Avatar billede arlet Juniormester
09. oktober 2003 - 22:38 #9
når du opretter dig kommer du også ind under dokument og settings med ´dit navn, så sletter du hans mappe derinde..
Avatar billede jih Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:44 #10
ja, det har jeg fået med... men det jeg ik kan se.... han har jo alt data og alt muligt *** derinde.... ok... se... hvis jeg sletter hans mappe.... behøver jeg så nogensinde at se hans navn igen? fordi... det er faktisk det jeg spurgte om (halvvejs)...

"... jeg vil gerne ha skiftet det navn om til mit eget navn... nogen der ved, hvordan jeg gør det? sådan at alt data om ham forsvinder, da han faktisk ik overhovedet er en bruger på computeren?"
Avatar billede jih Nybegynder
10. oktober 2003 - 16:06 #11
eh... snot.... når jeg højreklikker på denne computer.. der kan jeg altså ik se noget der hedder brugerprofiler.. eller noget lignende... heller ik under egenskaber og heller ik under administrer... og alt det der kan jeg ik gøre under brugerkonti... såeh.... hvad skal jeg SÅ gøre? skulle vist nævnes jeg har Home Edition, og ik Professional..
Avatar billede jih Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:51 #12
SNoT -> jeg kan se at det du har sagt jeg skulle gøre, kan man ik gøre med XP, men Windows 2000...
Avatar billede jih Nybegynder
14. oktober 2003 - 22:45 #13
arlet -> din løsning virkede heller ik.... det gik so dårligt at jeg blev nødt tilat bruge Systemgendannelse.....

snot -> dit råd er til brugere af Windows2000 og ik til Windows XP Home Edition brugere..

så jeg lukker...