Avatar billede mj1988 Nybegynder
08. oktober 2003 - 21:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tjen 30 Hvad er det modsatte ord af "eject" på engelsk

Jaaaaaaaaaaaa....... kan jeg beskrive det anderledes???
Avatar billede sur69 Nybegynder
08. oktober 2003 - 21:44 #1
Inject !
Avatar billede soreno Praktikant
08. oktober 2003 - 21:45 #2
Insert
Avatar billede mj1988 Nybegynder
08. oktober 2003 - 21:48 #3
sagde på engelsk så pointene går til sur69!!!
Avatar billede =maddog= Nybegynder
08. oktober 2003 - 21:49 #4
det afhænger vel af konteksten. det kunne også være retract - altså "trække tilbage".
Avatar billede soreno Praktikant
09. oktober 2003 - 06:20 #5
Fra min ordbog (engelsk->dansk):

eject [I'dZekt]
  verb = udsende, udstøde, udkaste

insert [In'sÆ:t]
  verb = indføje, indskyde, sætte ind

inject [In'dZekt]
  verb = indsprøjte
Avatar billede redhat9user Nybegynder
09. oktober 2003 - 06:35 #6
mj1988>> Hvorfor er det lige at Insert ikke er engelsk???

Jeg vil mene at inject er det eneste helt forkerte af de tre svar. Enig med =maddog=, det må afhænge af kontekst.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
09. oktober 2003 - 06:49 #7
og hvad laver et sådan spørgsmål egentligt i denne kategori?!?
Avatar billede sur69 Nybegynder
09. oktober 2003 - 06:58 #8
Til mit forsvar :
INJECT', v.t. [L. injectus, injicio; in and jacio, to throw.]

1. To throw in; to dart in; as, to inject any thing into the mouth or stomach.

2. To cast or throw on.

--And mound inject on mound.

EJECT', v.t. [L. ejicio, ejectum; e and jacio, to throw; jacto.]

1. To throw out; to cast forth; to thrust out, as from a place inclosed or confined.

2. To discharge through the natural passages or emunctories; to evacuate.

3. To throw out or expel from an office; to dismiss from an office; to turn out; as, to eject a clergyman.

4. To dispossess of land or estate.

5. To drive away; to expel; to dismiss with hatred.

6. To cast away; to reject; to banish; as, to eject words from a language.

Kilde : Webster's 1828 Dictionary
http://65.66.134.201/cgi-bin/webster/webster.exe?search_for_d:/inetpub/wwwroot/cgi-bin/webster/web1828=inject

Men Der kan jo også være trykfejl der !