Avatar billede viggo7 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ændre standard font i alle officeprogrammer på en gang

Hej
Når jeg vil lave en ny database i feks. access bilver standard fonten sanskrift, hvordan ændre jeg det så hver gang jeg laver feks, en ny database bliver det New Times Roman.
Mvh
John
Avatar billede jkrons Professor
08. oktober 2003 - 21:08 #1
Der er ingen mulighed for at ændre standardskifttypen i alle Office programmer på en gang, da det gøres forskelligt i de forskewllige programmer, og gemmes forskellige steder.

I Word under Formater - Skrifttyper. Vælg skrifttype og klik på Standard.

i Excel under Funktioner - Indstillinger. Fanebladet Standard

I Access under Funktioner - Indstillinger - Fanebladet datark (gælder kun datark). Skrifttypen i fx formularer ændres ved at lave en Fomrular skabelon, som bruges ved opbygning af andre formularer. Se mere i hjælpen til Access.

Tomme præsentationer i PP ændres ved at lave en skabelon, med navnet BLANK.POT med den relevante skrifttype i (dette indstilles i diasmasteren for skabelonen). Se hjælpen til PP. Skrifttype i andre designskabeloner ændres ved at rette direkte i de pågældende skabeloners diasmastere.

I Outlook kan man ændre standardskriften for meddeleser under Funktioner - Indstillinger - Fanebladet Postformat - Knappen Skrifttyper. Jeg ved faktisk ikke om man kan ændre skrifttype for kalender mm.

Bad news - men god "fornøjelse"
Avatar billede mile Juniormester
09. oktober 2003 - 12:37 #2
Viggo du kan lige så godt acceptere jkrons svar, for han har helt ret. Hvis du eks. får en splinterny installations cd fra Microsoft vil du opdage at fontene i de forskellige programmer er forskellige.

Eks har Excel "Ariel"
Word har "Times new roman".

Så der er ingen grund til at drømme om en nemmere løsning end den jkrons beskriver.