Avatar billede kongedam Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:24 Der er 9 kommentarer

Indesign (bog)

Damn, nu kommer Indesig op med en besked om at jeg ikke kan tilføje flere dokumenter til min bog (MAX 100).

Vi det sige at dette geniale program maks kan styre 100 dokumenter?
Det er da for skod.....

Kan man få en udvidelse, så den kan håndtere flere???
Hvis ikke så er jeg på skideren og 100 timers arbejde er spilt

(jeg kan self. kopiere flere dokumenter sammen, men så er pointen med at ligge mit katalog i kapitler ligesom gået af)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:46 #1
Jeg har lige oprettet 200 sider i min InDesign uden problemer, så du har sikkert et problem med hukommelsen. :-)

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:48 #2
Hvilken version af InDesign anvender du i øjeblikket?

Det kan være at du skal hente en opdatering på http://www.adobe.com

/per
Avatar billede spe Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:36 #3
hoejrup>> Læs spørgsmålet engang til :-) Det er ikke problemet at ét dokument kun vil accepterer 100 sider. Men at Bog-funktionen kun tillader at du tilføjer 100 DOKUMENTER. Disse dokumenter kan være på 2 sider eller på 100. Det er ikke antalet af sider der skaber problemet men antallet af dokumenter (InDesign-filer)
Avatar billede kongedam Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:47 #4
Jeg bruger version 2.0.2
Har 1 GB ram.

Og spe har ret, det er ikke sider, men antal InDesign filer bogen kan acceptere.

Damn, damn.
Skod.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. oktober 2003 - 21:31 #5
spe>Ok, men nu kender jeg ikke noget til bogfunktionen. Det er i og for sig også lige gyldig, for trykkerierne har et udskydningsprogram.

/per
Avatar billede spe Nybegynder
08. oktober 2003 - 21:45 #6
hoejrup>> Det er ikke udskydning det drejer sig om men om at samle et antal dokumenter til én tryksag.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. oktober 2003 - 22:08 #7
spe>Det er jeg klar over, men normalt laver de fleste kun et dokument. Der er jo ikke noget genialt i at lave 100 dokumenter på 1 side. Og derefter flette dem sammen via en funktion i InDesign.

/per
Avatar billede kongedam Nybegynder
08. oktober 2003 - 22:30 #8
Jeg fatter ikke lige hvad i snakker om, men det jeg er ved at laver er et
katalog på ca 300 sider.
Jeg har delt det op i kapitler (reservedele typer), når så jeg skal rette en reservedel så er det kun det ene dukument jeg roder rundt i.
Avatar billede spe Nybegynder
08. oktober 2003 - 22:52 #9
Hoejrup>> ved ikke hvad normalitet er :-) Hvis det ikke normalt at lave flere dokumenter, så er jeg ikke normal, men hvad det vidste jeg godt i forvejen :-)))
Der kan være mange gode grunde til at dele op i flere dokumenter som kongedam f.eks. skriver at man har delt sine kataloger op i emner hver for sig.

kongedam>> Den type dokument 8katalog) du er igang med at lave egner sig nok lang hen ad vejen bedre til et program som Adobe FrameMaker end det egner sig til InDesign. Jeg tror ikke der en løsning i InDesign. Uden at vide om det overhovedet duer til din produktion er det eneste der falder mig ind Cacidi´s katalog plug-ins til InDesign. Jeg kender ikke ret meget til det men du kan læse om det og downloade det hos Cacidi.
Jeg kan ikke komme ind på Cacidi´s hjemmeside lige nu men mener det er www.cacidi.dk eller www.cacidi.com