Avatar billede bobbecs Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

t68i / bluetooth / kable

hey all... kan altså ikk finde en bedre kategori. meen håber i vil svare !

1. jeg har en T68i ! den skulle være bruetooth kombitabel, men de bluetooth jeg kan finde er med usb-stik. og der er ikk noget usb stik på telefonen :S jeg er forviret.......

2. hvor kan jeg købe kablet som vidst nok hedder " DCU10 " henne ??? evt link til e-butik eller forretningskæde... bor ved slagelse så hvis der er en der lige ved hvor der ligger henne :)

200 point :D

SVAR FFS :D
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:17 #1
LOL hvis du har en computer med en usb port i kan du købe en bluetooth dongle til 499,- og så er der trådløs forbindelse mellem de to enheder...

Prøv www.thansen.dk under din mobil
Avatar billede izemate Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:19 #2
1. Det hænger sådan sammen at din telefon har bluetooth, men hvis din pc ikke har bluetooth skal man have en "sat
Avatar billede izemate Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:21 #3
1. Det hænger sådan sammen at din telefon har bluetooth, men hvis din pc ikke har bluetooth skal man have en "adapter" som så tilsluttes din usb i computeren, du kan bla. få en ved at købe en microsoft mus. eller en sperat enhed som kan håndtere bluetooth. så du skal have en enhed som kan modtage bluetooth signalet fra din telefon, den skal så tilsluttes din usb port i computeren.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:55 #4
Det skal lige siges, at jeg har prøvet at få T68i til at virke med bluetooth i et halvt år, det er ikke lykkes endnu.

Bruger Infrarød istedet. Så jeg har en billig USB Dongle til salg... hehe
Avatar billede cborg Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:57 #5
Lidt forklaring er vist nødvendig. Bluetooth er en trådløs forbindelse, ligesom infrarød er (fx i din fjernbetjening). Men de ligger i to forskellige frekvensbånd. Bluetooth rækker længere end infrarød og kræver ikke at man "retter portene" mod hinanden.

Din T68i har en indbygget infrarød port og bluetooth "port". Hvis du havde to T68i'er og du tændte for bluetooth på dem begge, ville du kunne overføre filer og andet imellem dem, bare du er i samme rum (indenfor ca 10m afstand er det bedste jeg har opnået).

For at din telefon skal kommunikere med din PC findes der umiddelbart 3 forskellige måder:

1) DCU-10:
Et USB-kabel til at smække i din PC, med en ende der passer op i "numsen" af din T68i. DCU-10 kablet kan købes eller bestilles hjem af enhver Tele-butik. Men det er en besværlig måde og opsætningen er et helvede.

2) Infrarød:
Den infrarøde port på din T68i er øverst på den højre side af telefonen. For at kommunikere med din PC skal din PC derfor også have en infrarød port. Den kan være født med en indbygget (formentlig er din ikke det). Løsningen er en USB infrarød dongle (dongle = adapter). Det er en lille mobil infrarød port, der skal sættes i en USB port på din computer. Bruger du windows er opsætningen nem og helt smertefri.

3) Bluetooth:
Igen, din PC skal have mulighed for at kommunikere via Bluetooth også for at opnå at den kan kommunikere med din telefon. Den billigste løsning er at købe en Bluetooth USB dongle, som (ligesom den infrarøde) er et lille mobilt bluetooth accesspoint der kan tilsluttes din PC.

Den billigste og nemmeste løsning er formentlig den infrarøde. Gå ind i en Fona, Merlin eller EDB-forretning og fortæl dem at du skal have en "infrarød adapter" til USB porten. Jeg er sikker på at de kan hjælpe dig.
Avatar billede bobbecs Nybegynder
12. oktober 2003 - 23:40 #6
thx ! :) så har vi d på plads 200 til dig !