Avatar billede nickyc Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:55 Der er 8 kommentarer

er du mellem 16-26 år gammel?

Hejsa allesammen.

Nu skal i høre...
Jeg er i gang med at lave en lille undersøgelse, da det er noget jeg skal bruge til et rejsewebsite jeg skal bygge, og designe.

Hvis du skulle ud og rejse, og du skulle finde inspiration til rejsen gennem "det nye medie, aka, nettet" hvad vil du så starte med at se på få at i det hele taget blive på sitet.

Hvad vil du helst se på sitet? Mest tekst (informativt) eller flest billeder, evt, andre forslag kan bruges.

Hvilke farver fanger din stil når det angår sådanne et site?
Hvordan ville du opbygge det? (sitet bliver på lidt over 800 sider)
Hvordan vil du som bruger finde sitet mest interessant, og mest brugervenligt?
______________________________________________________

Hvad fanger egentlig det unge sind nu til dags?

Skal stilen være stilrent, grunge, frækt, provokerende?
________________________________________________________

Alt feedback kan bruges!!

Sitet skal laves for MSTravels! www.mstravels.dk (sådan ser deres nuværende site ud, det er rimelig skræmmende :)  )

_________________________________________________
Point vil blive delt ud til omkring dem der svarer!
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:58 #1
jeg ville nok foretrække et stilrent site ... simpelt og overskueligt ... med mulighed for at læse mere om hotellet, landet, byen osv. Og gerne en masse pics af området ..

sørg for at ha så mange links ud til relevante sites hvis man vil ha mere info .... gør det mere relevant og nemmere at opdatere/administrere
Avatar billede samong Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:00 #2
Ja det bedste man kan sige om den side er. toppen er da nogenlunde

Hold den stilren, og uden for meget glimmer, der trækker opmærksomheden fra det er er det væsentlige.. rejser
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:01 #3
Jeg ville da gerne se nogle palmer og nogle flotte kvinder der leger med en badebold or something, og ellers masser af sne og sol hvis det er skiferie der er tale om...: STILRENT, GERNE I EN SOMMER FARVE (BLÅ, GRØN ELLER BARE KLINISK HVID) simpelt og overskueligt, og med en valutaomregner gemt et sted i dine 800 sider, men stadig let og overskueligt. kort og fyldestgørende text, flotte billeder osv.

Mvh.
Skibumsen
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:02 #4
okay her kommer det så noget fra mig.
Jeg er knap 18 år.

Sitet skal helt klart af billeder fra stederne med mange unge mennesker på, så jeg kan se der sker noget. Men der må også godt være billeder af lidt mere romantiske rejser, hvis jeg nu ville invitere kæresten ud at rejse.

Teksten skal være kort fattet og skrevet på en ung måde, derefter skal man så kunne trykke læs mere hvis man vil ha mere informationer.

Farverne på sitet synes jeg skal være varme behagelige farver som for mig til at tænke, jeg sidder på hawaii med en masse unge mennesker rundt om mig.

en søgemaskine hvor man f.eks. kan søge på spanien eller lign.

Stilen skal være en blanding mellem Frækt og romantisk, så du både fanger de unge mennesker som bare vil ud og more sig i et andet land og dem som vil ud på en romantisk rejse

det var mit input :) held og lykke med siden
Avatar billede doodoo Novice
08. oktober 2003 - 19:02 #5
SPM: Hvad vil du helst se på sitet? Mest tekst (informativt) eller flest billeder, evt, andre forslag kan bruges.
SV: Det er nok lidt af hvert og da det fanger de fleste med billeder af hvor godt "stederne" er, ville der nok være en del biller ind imellem teksterne.

SPM: Hvilke farver fanger din stil når det angår sådanne et site?
SV: Vdr. dette tema, skal det nok være noget rart/varmt el.lign. noget som brugerne føler sig tilpasse over at se på. Røde, orange og gule farver.

Hvordan ville du opbygge det? (sitet bliver på lidt over 800 sider)
En topbar, menu i venstre side og infos i højre samt tekst i midten.. noget ala denne eksperten.dk... Det er sådan de fleste sider er bygget om og derfor kan brugerne nemt finde rundt... regner med det er meningen jo :)

Hvordan vil du som bruger finde sitet mest interessant, og mest brugervenligt?
Beskrevet ovenover... nemt og overskueligt. Ikke for mange farver der kører fuldstændig fra hinanden.
______________________________________________________

Hvad fanger egentlig det unge sind nu til dags?
- skal man være ærlig er det jo fest og sjov hele tiden... Derfor skulle der måske være billeder af unge der hygge og drikker sol-kolde drinks i en stol foran en pool, du ved... sammen med venner og kærester.

Skal stilen være stilrent, grunge, frækt, provokerende?
ADRIG GRUNGE til sådanne sider... den skal være stilren og som beskrevet: nemt at finde rundt på.

Håber du kan bruge dette til noget :)
Kenneth, 18
Avatar billede nickyc Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:09 #6
Mange tak for svarene indtil videre...
Lige lidt mere information omkring sitet :

Det skal ikke henvende sig til unge der vil ud of feste osv, ligesom fx. ungrejs.dk

Men derimod unge der gerne vil bruge en masse penge på fx. at komme til new york for at være med til at bygge et eller andet, eller ghana for at bygge lerhuse, eller hvad de nu gør dernede :)

Altså nada fest, men oplevelses rejser :)
Avatar billede exp Juniormester
08. oktober 2003 - 19:25 #7
Sitet skal vise mig to ting:

1. Det er troværdigt.
2. Det er billigt.

Udover det er jeg faktisk ligeglad. Bare det er troværdigt og billigt.
Avatar billede in2designs Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:35 #8
jeg ville tage ind til cph airport og kigge mig omkring måske købe en ticket til de penge en ticket koster hos dem. og tage hjem til copenhgen samme dag for at få lidt "indsite" infomantion.

Der efter kunne du så finde ud af hvordan det hele skulle se ud!
man laver ik noget før man har været der eller læst alt om det du skulle jo lave det til den perfect trip website
hvis det viser sig at det var noget være lort!

og en ticket koster jo heller ik så meget, du kan jo måske få den gratis hos dem hvis du er deres grafiker?Webdesigner.