Avatar billede admit Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:50 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

hjælp pc genstarter..

hi

jeg ved ikke hvad der sker, men det er så irritende.
når jeg ringer til Internet

der kommer bare en windows og så tæller den fra 60 ned til 0 sec
og så genstarter computer...

jeg tror ikke at det er virus for det er længe tid siden jeg har været på nettet.

hjælp

/Admit
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:50 #1
jo det er en virus der  hedder  ( msblaster)

du skal gør følgende, vi skal nok får den virus væk
:
når den kommer frem med at tæller ned
Start med det her,.
1. Klik Start og klik Kør
2. Skriv i feltet:  shutdown –a
så genstarter den ikke mere
efter det.

Gå ind i startmenuen og vælg kontrolpanel.
Vælg netværks og Internetforbindelser.
Vælg Netværksforbindelser.
Højreklik på den forbindelse hvorpå du vil aktivere firewall'en og vælg egenskaber. (Har du flere forbindelser og er usikker på hvilken du skal vælge, anbefales det at du gentager punkt 4-6 på samtlige forbindelser.
Under fanebladet avanceret trykker du på knappen "Beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller forhindre adgang til denne computer fra Internettet"
Slut af med at trykke OK

eller

start-kør skrive Dcomcnfg.exe-> komponenttenester-> computer-> h klik på denne computer->egenskaber-> standdaregenskaber og fjerne den hat ved aktiver dcom på denne computer -> anvend-> ok...

så skal du hente stinger for at fjerne blast virus fra mcafee..

http://vil.nai.com/vil/stinger/

eller fix blast fra norton:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

Og på den link kan du hente update fra microsoft

http://microsoft.com/security/incident/blast.asp
også en god side:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast
Avatar billede admit Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:53 #2
ok det prøver jeg..
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 18:54 #3
her en video der guider dig trin for trin :

http://webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=124
Avatar billede admit Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:59 #4
rigtigmmk >det virker den genstarter ikke mere
perfekt-
og nu jeg er ved at hente fix blast fra norton
og så henter jeg fix  til windows imorgen

du får mange tak
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:01 #5
jamen det var lidt

du skriver bare hvis du får problemer med det..

og takker for pointene
Avatar billede fet321 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:09 #6
.
Avatar billede admit Nybegynder
08. oktober 2003 - 22:34 #7
fet321

jeg har lige ignorere dig, så ved du godt hvad det betyder, ikke (exp pro)
det betyder jeg hør aldrig fra dig mere.
så f-d og . til evighed..
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. oktober 2003 - 22:53 #8
admit samt rigtigmmk deaktiveres hermed som følge af brud på regelsættet.

jelzin/coadmin.
Avatar billede arlet Juniormester
13. oktober 2003 - 11:23 #9
jelzin101 ->Kan vi andre få af vide hvad de har overtrådt og om du/I har fjernet indlæg i tråden....
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. oktober 2003 - 11:31 #10
kort sagt var der tvivl om hvorvidt de var den samme person og jeg valgte at deaktivere præventivt, jeg har mailet den ene part for at få afklaret sagen.

Der er ikke slettet indlæg.

j.
Avatar billede arlet Juniormester
13. oktober 2003 - 11:55 #11
Takker for svar...

Vil ikke indlede en diskution, men ville en mail inden deaktivering ikke have være det rigtige, når du nu skriver at der er tvivl...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. oktober 2003 - 12:00 #12
Jo, problemet var at jeg for tiden ikke har tid til at sidde og følge med løbende, og folk er til tider lidt mindre gode til at svare på de mails vi sender, - og derfor valgte jeg et præventivt approach,der (var det ihvertfald mit håb) ville afklare sagen hurtigere end den gængse metode- derudover var indicierne ret stærke.

/j.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. oktober 2003 - 12:01 #13
Enhver tvivl kommer den anklagede til gode i et retssamfund, så det er da ved gud en mærkelig reaktion, andre gange skal der tårnhøje beviser til før i påtaler det, som i tilfældet med Eli-ann og hans søskende, hvor den ene stiller spørgsmål, og den anden svarer med en kopi af et rigtigt svar, og render med pointene, i det tilfælde får de bare at vide at sagen er lukket, der er ingen sammenhæng overhovedet i det her, det andet er direkte noget svineri, UDEN konsekvenser, her har i en mistanke men intet bevis, kan i ikke selv se det skriger til himlen i inkonsekvens?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. oktober 2003 - 12:23 #14
fromsej>> cool down, jeg forventer ikke du er istand til at se alt hvad der sker 'bag kulisserne' så at sige.

I sagen med eli-ann gik anmeldelsen ikke på hvorvidt der var tale om en kopi af et svar hvorfor dette ikke blev tjekket, derudover foregik debatten mellem coadmin og brugerne ikke i spørgsmålet- du er mere end velkommen til at anmelde det igen så ser vi på det.

Hvorvidt vi har mistanker eller beviser har du såvidt jeg kan se intet grundlag for at kunne afgøre hvorfor jeg ikke vil kommentere på det, udover at sige at der ikke har været tale om inkonsekvens.

Hvorvidt der er tale om forskellige krav til hvornår vi deaktiverer folk er, tror jeg, ret menneskeligt da vi coadmins trods alt er ret forskellige både hvad angår temperament og tålmodighed.

Og - hvordan dælen har du fået den idé at eksperten.dk er et retssamfund opbygget efter almindelige principper ? prøv at læse reglerne igennem www.exp.dk/regler.phtml

til sidst vil jeg bede dig om at kontakte enten admin eller andre administrative organer såfremt du er utilfreds med noget, - jeg vil ikke diskutere yderligere i dette spørgsmål det ikke vil føre til noget.

Mvh.
J/coadmin.
Avatar billede arlet Juniormester
13. oktober 2003 - 12:34 #15
rigtikmmk er aktiv igen....
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. oktober 2003 - 12:36 #16
Jeps, jeg afklarede sagen via mail med brugeren.

j/co
Avatar billede fromsej Praktikant
13. oktober 2003 - 12:55 #17
Jeg har ikke tænkt mig at kontakte nogen, der kommer alligevel ikke noget svar, så det gider jeg ikke spilde tid på, det har vi prøvet.
De regler tror jeg jeg kan lige så godt som jer, og jeg er udmærket klar over at i og Admin har den totale magt, sådan skal det vel også være, vi kan jo bare smutte hvis vi ikke kan acceptere det.
At der ikke er en overordnet linie i jeres beslutninger er en kæmpe fejl ved hele systemet, som jeg er meget spændt på om i får ordentlige værktøjer til at rette op på når det nye Eksperten går i luften.
Det spørgsmål jeg refererede til, tilkommer ikke mig at anmelde, jeg tillader mig bare at undre mig over den totale mangel på konsekvens, der hvis i ikke selv kan se den, åbenbart er håbløs at forklare jer, ikke engang en advarsel, eller i det mindste en påtale om at give de point til den bruger der burde have fået dem kunne det blive til, det er dybt skuffende, samtidig er den historie med Aovergaard´s advarsel så også endt i ingenting og festfyld, igen dybt inkonsekvent, og nej igen, jeg gider ikke bruge til og båndbredde på at sende mail til hverken coadmin eller Admin, det har jeg prøvet, sidste gang for over en måned siden, med et spørgsmål af en vis relevans for mig selv, reaktion? INGEN !

Men OK, jeg forholder mig til de ting, som jeg forholder mig til andre ting, og er heldigvis stadig glad for E!, selv med de mangler og fejl siden måtte have, og glæder mig over at Rigtigmmk er genaktiveret, samt glæder mig usigelig meget til at den nye E! går i luften.
Mvh:
Fromsej./Nørd.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:58 #18
hejsa..

Jeg har lært et nyt ting i dag at jeg skal lad være med at være den hurtigst til at svar for det har ulagt min dag og nat.

Og helt ærligt det er ganske en ide jeg fik, jeg bruger meget tid på eksperten og jeg faktisk elsker det at hjælp andre og lære noget nyt, men noget gang var jeg så træt over når der kommer en ny post i min indbakke og jeg åben den med det sammen så er det altid nogle der har svart og jeg fatter ikke at det kan gå så hurtigt, så jeg tror at fordi de var pro medlemmer så har jeg købet pro abonnement også for at kunne får spørgsmål hurtig, men det var det samme altid noget kommer først, i kender det godt man vil gerne hjælp og man kender svaret men nogle kommer først, det er ikke point der tæller med at løse problemet og gør andre glæde ved at læse deres glæde over det VIRKET … så fandt jeg ud af at jeg kunne gå på eksperten forside og update siden mange gange så kunne jeg se det nyeste spørgsmål og svar på det, og det har jeg gjort mange gang, noget jeg kunne svar før jeg fik en e-mail på den ny spørgsmål, og den med hensyn til msblast spørgsmål for det har været så mange spm. Om det så har jeg en klar tekst til at kopi/sæt ind og det har jeg faktisk brugte et par gang, og jeg tror også mange af os har lavet sådan for den var gratis og man vil lige hjælp en og så den ikke gratis længere et par gang var jeg uheldigt for det var et helt anden spm. Som ikke har med blast at gør.. Ser her:  http://www.eksperten.dk/spm/408773

Andet er der ikke i det. Jeg har aldrig og vil aldrig finde på at snyd mig til point, sådan er jeg ikke og  hvis man følger mig i alle de år i eksperten, så kan man ser at det er sandt.

Men på den anden side så virker systemet i eksperten for dem der snyder og vil udlægger dens værdifuld.

At jeg skal udsæt for sådan noget var ikke sjovt og heller ikke rart det endt med en søvnløs nat og en sygemelding fra arbejde og masser af e-mail til god kolleger her i eksperten og en rigtigt dårligt dag med masser af uforklarlig spørgsmål og dybe spekulationer og lige nu enorm glæde over at det er overstået, og alting er på plads og der kommer lys over misforståelsen, og så kan jeg hold hvad jeg har lovet min børn på deres ferier.

Jeg vil takker mange af jer her min familier i eksperten for støt og tror på mig, og det i have lavet for mig og det vil ikke bliv glemt:
Kan ikke lad være med at nævne navn :

jelzin101, fromsej,  arlet,  exp,  John stiger.

Rigtigmmk
Avatar billede arlet Juniormester
13. oktober 2003 - 19:03 #19
Godt at se dig tilbage....
Avatar billede fromsej Praktikant
13. oktober 2003 - 19:37 #20
Welcome back.*S*
Avatar billede exp Juniormester
17. oktober 2003 - 13:40 #21
;-)
Avatar billede ird Praktikant
17. oktober 2003 - 13:47 #22
ak ak ak sikke en ballade for ingenting