Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:49 Der er 18 kommentarer

igennem 3 netkort?

wolla eksperts

Jeg ville gerne vide hvilken mac adr. der dukker op på netværket hvis jeg kører fra min bærbar igennem et kryds til netkort 2 i den stationære og netkort et er forbundet til netværket...?
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:49 #1
er den netkort 1,2 eller 3..?

Pft.
Avatar billede sur69 Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:52 #2
Set fra netværket, vil det være det netkort i den stationere PC som er tilsluttet netværket.
NETV-> netk1 -> netk2 -> bærbar
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:55 #3
Så man ville ikke kunne se den bærbare eller hvad..?
Avatar billede sur69 Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:58 #4
Kun hvis du router
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:04 #5
hvordan det..?
Vil det sige hvis jeg får wireless med router kan de så se alle 3 mac adr.???

Og dynamisk ip har det noget med noget at gøre...?
Avatar billede sur69 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:07 #6
Nej. Og nej.
Hvis du kigger fra netværket vil du kun kunne se det første netkort, men med statisk routning vil det være muligt at se de andre klienter bag det første netkort, hvis du benytter nat-routning er det ikke muligt.
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:09 #7
hvad er nat-routning så..?

er lidt grøn til det her..!
Avatar billede sur69 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:17 #8
Kort fortalt så gemmer NAT-routeren klienternes ip-adr. for netværket. NAT holder styr på forbindelser mellem klienter og netværk.
NAT bliver ofte brugt i private (læs:> hjemme)-netværk, for at flere computere kan benytte samme ip-adr. i forbindelse med internet.
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:20 #9
ok tak... (du har scorede)

Det er fordi en "bekendt" af mine er bange for at hans computer er en lille smule varm (ved det dog ikke, men den var billig) og hvis han så kobler igennem min comp på denne måde, er der så nogen mulighed for at de dukker op hos mig en dag...?
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:21 #10
for ellers vil jeg ikke være den hjælpsomme sjæl som jeg er... ;o)
Avatar billede fet321 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:31 #11
ericsson1 >> fik du købt http://www.eksperten.dk/spm/386104 ? :)
Avatar billede sur69 Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:50 #12
Det er ikke sikkert. Der er mange måder at spore en computer på. F.eks har Intel indført en unik kode for hver CPU (gældende fra P3), det kan dog slås fra. Netkortet har en MAC-adr. men den kan for det meste også skiftes, det er dog en smule besværligt, og metoden til at gøre dette afhænger af dit OS. Igen kan der være software som automatisk sladrer om hvor det befinder sig. Men hvis maskinen står bag en nat-router, vil MAC-adr. ikke være tilgængelig; umiddelbart. Men hver gang du går på inDernettet med en browser, er det browserens sikkerhed som bestemmer hvor meget andre kan se på din PC.
Håber det er svar nok :-)
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:13 #13
Yep ;) men siden på den, hvor der er et hul til at montere en låsewire i ser lidt voldtaget ud, men kunne jo også ske i en kvajer...

Hvordan er det muligt at finde ud af om hardwaren er hot hot hot uden at aflevere den til 5o (sherifen) ville jo nødig af med den :)
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:14 #14
læg et svar: SUR69 :)
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:14 #15
skulle vist ha´ været et :( efter af med den...
Avatar billede sur69 Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:16 #16
Er ikke helt sikker, men serienummeret er unikt, så det vil i tilfælde af tyveri blive oplyst til politi og forsikringsselskab.
Avatar billede sur69 Nybegynder
08. oktober 2003 - 21:47 #17
Nååh, sådan et svar.....
Avatar billede fet321 Nybegynder
08. oktober 2003 - 22:02 #18
"Hvordan er det muligt at finde ud af om hardwaren er hot hot hot"

Jeg ville mene at det, at den bærer præg af, at være afflået en monteret låsewire, er et rimelig godt tegn!