Avatar billede doz Nybegynder
02. januar 2001 - 12:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Rygte: PlayStation 2 skal ku\' brænde DVD-skiver.....

Hej,

jeg hørte et rygte her forleden om at man ved at hente et program på nettet, eller noget i den stil, kan få PlayStation 2 til at brænde DVD-skiver.
  Er der andre der har hørt eller set det samme?

Vh
Doz
Avatar billede thkrath Nybegynder
02. januar 2001 - 12:39 #1
Så er der da noget hardware, der skal udskiftes...
Avatar billede dreadworg Nybegynder
02. januar 2001 - 12:39 #2
Nopez...
Avatar billede dreadworg Nybegynder
02. januar 2001 - 12:40 #3
Nemlig! PLayStation2 har ikke den hardware det kræver at brænde CD\'er.
Avatar billede doz Nybegynder
02. januar 2001 - 12:43 #4
Ok, fik bare at vide at det var en skjult funktion i PS2, som man kunne aktivere v.h.a. noget software.

Jeg undrede mig selv meget over det, men nu ville jeg lige høre.

Tak for responsen.

Vh
Doan
Avatar billede thkrath Nybegynder
02. januar 2001 - 12:45 #5
hehe, så skal der uddeles point eller hvad :-)
Avatar billede thkrath Nybegynder
02. januar 2001 - 12:45 #6
:-)
Avatar billede pallepop Nybegynder
02. januar 2001 - 12:51 #7
Playstation 2 ville have kostet en del mere, hvis drevet skulle have været en DVD-brænder. Der findes kun få af disse på markedet, da producenterne har haft problemer med at nå til enighed om en standard for brændere.
Prisen afhænger af udbud og efterspørgsel f.eks. kostede en brændbar-DVD skive ca. 300 kr. da de første kon frem.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. januar 2001 - 12:54 #8
heh..ja for ikke at tale om prisen på selve brænderen! En DVD brænder i laveste prisleje til menneskepenge ligger vel i størrelsesordenen 6-10.000 kr eller deromkring :)
Avatar billede doz Nybegynder
02. januar 2001 - 12:55 #9
pallepop>> jeg ved godt at DVD-brændere er kanon dyre, men det ku\' jo være at Sony var på forkant med udviklingen og om noget tid ville lancere noget software/hardware der ville ku\' få den til at brænde DVD-skiver. Så ville de ku\' tjene penge på PS2\'eren en gang til.

/Doz
Avatar billede pallepop Nybegynder
02. januar 2001 - 13:17 #10
Doz >> Jeg tror der kommer en ny PlayStation istedet
Avatar billede trille Nybegynder
02. januar 2001 - 13:33 #11
Hmmm ...kan det passe at der er tale om et lille reklame-fif fra Sony måske?!
Avatar billede burningice Nybegynder
02. januar 2001 - 16:02 #12
en dvdbrænder til 10000... sådan en vil jeg da gerne have... den billigste jeg indtil videre har set er til 39995 dejlige danske kroner
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. januar 2001 - 20:18 #13
LOL MAN

tror du selv at en maskine til 4000 kr kan det samme som en DVD brænder til 10-20.000 ?
Avatar billede grande Nybegynder
06. maj 2001 - 15:31 #14
jeg har allerede brændt 12 dvd film på min ps2, du skal bare trykke o r1 så læser den dvd´en og beder derefter om den tomme dvd.

God brænderlyst
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. maj 2001 - 15:42 #15
på min er der også en option hvor man kan bede den om at lave en CDROM med DivX film på... ret cool egentlig

Hvor hurtigt kan din PS2 brænde? min kan lave CD ved 12x og DVD ved 8x...