Avatar billede lyders Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indlejre Excel funktionalitet i program

Hej,

Jeg står overfor gerne at ville udvikle et program som skal indeholde excel lignende ting. Har dog ingen anelse om hvor jeg skal starte med at kigge efter noget sådan.

Jeg vil f.eks gerne kunne vise ark og lave grafer.

Findes der nogle komponenter som kan give mig sådan noget funktionalitet? Hvilke og hvad koster de :-)

Er der bedre mulighed for at opnå noget sådant i Visual C++ end i Borland Builder? (når Excel nu også er et MS program)

Er vi ude i noget OLE ting? (som jeg intet kender til)

Generelt forslag til hvordan jeg opnår denne excel funktionalitet vil være super :-)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
08. oktober 2003 - 23:38 #1
Jeg har ikke prøvet at bruge det, men Borland Builder har en Excel "komponent" man kan bruge direkte.

Spørgsmålet er så om du vil bruge Excel direkte eller lave noget der ligner. Jeg vil mene at det er ret let at lave noget der ligner, både vise grafer og lave ark, i Builderen.
Avatar billede lyders Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:48 #2
Jeg vil bare lave noget der ligner... TChart komponenten ser ok ud til grafdelen... Så mangler jeg bare at finde en måde at lave noget ark lignende som kan bindes sammen med TChart på... nogen forslag?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
11. oktober 2003 - 00:14 #3
Måske en TStrigGrid?
Avatar billede lyders Nybegynder
13. maj 2005 - 12:12 #4
lukning