Avatar billede samf Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:37 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

xp genstarter med besked om at gemme alt arbejde

min xp genstarter med en besked (på dansk)om at gemme alt arbejde der ellers vil gå tabt, hvorefter den begynder at tælle ned fra 1 min.

er det en virus (kan ikke finde nogen på den)
eller kan det være den ikke er blevet registret ordenligt ??
den er ellers købt og betalt
Avatar billede angak Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:38 #1
W32.Blaster
Avatar billede angak Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:38 #2
Godt og gratis antivirus-program

http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
Avatar billede angak Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:40 #3
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 11:41 #4
1. Klik Start og klik Kør
2. Skriv i feltet:  shutdown -a

så genstarter den ikke mere

derefter : http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast

her en video der guider dig trin for trin :

http://webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=124
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 12:10 #5
Gå ind i startmenuen og vælg kontrolpanel.
Vælg netværks og Internetforbindelser.
Vælg Netværksforbindelser.
Højreklik på den forbindelse hvorpå du vil aktivere firewall'en og vælg egenskaber. (Har du flere forbindelser og er usikker på hvilken du skal vælge, anbefales det at du gentager punkt 4-6 på samtlige forbindelser.
Under fanebladet avanceret trykker du på knappen "Beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller forhindre adgang til denne computer fra Internettet"
Slut af med at trykke OK

eller start-kør skrive Dcomcnfg.exe-> komponenttenester-> computer-> h klik på denne computer->egenskaber-> standdaregenskaber og fjerne den hat ved aktiver dcom på denne computer -> anvend-> ok...

hente stinger for at fjerne blast virus..
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Og på den link kan du hente update fra microsoft

http://microsoft.com/security/incident/blast.asp
også en god side:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast
Avatar billede tewee Nybegynder
08. oktober 2003 - 12:39 #6
gå ind på http://www.tewee.starthotel.dk/orm der kan du både finde filter til RPCen og fix til ar fjerne Blaster...
Avatar billede samf Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:49 #7
tak for hjælpen jeg er ved at få has på den nu
jeg har brugt lidt hjælp fra jer alle sammen så i får alle lidt points

hvad gør "shutdown -a" egentlig for det virkede :-)
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 17:55 #8
fortæller at den ikke skal genstarte.

Takker for point *S*
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:22 #9
takker for pointene
her er lidt ekstra om shutdown komando:

Format: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computernavn] [-t xx]
          [-c "kommentar"] [-d up:xx:yy]

        Ingen argumenter        Viser denne meddelelse (samme som -?)
        -i                      Viser GUI-grænseflade, skal være første indstill
ing
        -l                      Logger af (kan ikke bruges med indstillingen -m)

        -s                      Lukker computeren
        -r                      Lukker og genstarter computeren
        -a                      Afbryder lukning af systemet
        -m \\computernavn      Fjerncomputeren skal lukkes/genstartes/afbrydes
        -t xx                  Angiver timeout for lukning til xx sekunder
        -c "kommentar"  Lukker kommentar (maksimalt 127 tegn)
        -f                      Gennemtvinger lukning af programmer, der kører,
                        uden varsel
        -d [u][p]:xx:yy Årsagskoden for lukningen
                                u er brugerkode
                                p er en planlagt lukkekode
                                xx er hovedårsagskoden
                        (positivt heltal mindre end 256)
                                yy er den mindre årsagskode
                        (positivt heltal mindre end 65536)