Avatar billede jorden Nybegynder
02. januar 2001 - 10:11 Der er 8 kommentarer

Installation af brænder

Hvordan kan man installere en brænder uden software? Og hvordan kan kan man brænde musik i rm-format?
Avatar billede neess Nybegynder
02. januar 2001 - 10:20 #1
Jeg forstår ikke du vil installere en brænder uden sowftware..Da det så bliver lidt svært at brænde.Men du kan jo installere aspi driverne for at den kan genkende din brænder,som en brænder
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. januar 2001 - 19:50 #2
Skal det forstås sådan at du har købt en brænder hvis der ikke følger noget software med?
Det gør ikke noget!

Installer brænderen som var det er CD-ROM drev, altså sæt datakabel og strømstik i og skru den fast i kabinettet

når du så har det ekstra drev i windows, ved du at det virker!

Så går du ind på www.ahead.de og henter Nero burning ROM 5.0 - det bedste program til at brænde med

I dette vælger du så bare at lave en ISO 9660 CD og så trækker du dine .RM filer over på den side af skærmen som viser cd\'ens indhold - og så trykker du burn og så starter det!
Avatar billede superbo Nybegynder
02. januar 2001 - 22:32 #3
man kan ikke installere en brænder uden software
og man kan ikke brænde musik i rm-format?
du skal downloade mp3er ikke rm filer
hvis du vil brænde musik-cder
Avatar billede neess Nybegynder
02. januar 2001 - 23:08 #4
DEt med hvilket brænder program man skal bruge kan man diskotere meget.
Jeg vil selv anbefalde win on cd..
Men brug det du synes bedst om..

til at brænde fra cd-cd vil jeg sige cdr-win er godt samt discjugler da den bruger din ram som buffer
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. januar 2001 - 01:29 #5
Nero bruger også RAM som buffer - og kan lave alle slags CD\'er og udprinte forside og bagside baseret på de ID3 tags der står i MP3 filerne!

superbo>> jo man kan da godt installere en brænder uden software! man skal bare bruge nogle programmer senere hvis man vil brænde...
Avatar billede jorden Nybegynder
03. januar 2001 - 17:48 #6
Hej igen!!!!!Jeg har lige prøvet at brænde, men den virker altså ikke!!!Jeg har et program der hedder Nero!!!!Når den er lige ved at brænde kommer der en meddelese og der står der: Please insert the CD to write to......!!!Kan det skyldes at kablerne er sat forkert i?
Avatar billede handmade Nybegynder
03. januar 2001 - 18:39 #7
brænderen kan sidde som slave på idekanal 0(1) eller slave/master på ide 1(2). Check jumperne bag på drevet.
Kablet skal sidde med markering mod strømindgang og ben 1 på bundkort.
Check også lige at din HDD er jumpet som master og ikke \"one drive only\"
Men hvis du kan se drevet i \"denne computer\" sidder det sandsynligvis som det skal - du har husket at give det strøm, ikke?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. januar 2001 - 20:40 #8
den skriver \"Please insert the CD to write to......!!!\"

er du sikker på at den cd du har puttet i er tom, og ikke er ridset/smadret og at der er plads nok på den til de filer du vil brænde? hvis du prøver at brænde 660 mb på en 74 min cd så kan den ikke!