Avatar billede bleze Nybegynder
08. oktober 2003 - 02:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Digital fremkaldelse

Nogen der erfaring med digital fremkaldelse? Jeg leder efter det bedste og eller billigste sted hvor de fremkalder (IKKE PRINTER) digitale billeder ud.
Så vidt jeg kan se så printer Føtex og Bilka. Det er jeg ikke interesseret i.
Kom med nogle eksempler tak
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
08. oktober 2003 - 02:45 #1
www.merlin.dk har også den service .. jeg ville umiddelbart vælge dem ..
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
08. oktober 2003 - 08:37 #2
man fremkalder ikke digitale billeder... det ville være en skam at ligge et FlashRam kort i en balje vand i et mørke kammer...
Avatar billede Peter Praktikant
08. oktober 2003 - 08:55 #3
Hvad med www.digitalshoppen.com, så kan du hente billederne i den lokale brugs eller kvickly. Jeg har ikke selv prøvet dem, men lige så snart jeg skal have nogle billeder på papir bliver det dem jeg prøver.
Avatar billede Peter Praktikant
08. oktober 2003 - 11:14 #4
Hvorfor afviste du mit svar, jeg tvivler på du kan finde det billigere så længe du ikke kun får fremkaldt 10 billeder af gangen.
Lige en anden ting, hvis det ikke skal printes, hvad havde du så i tankerne det skulle?
Avatar billede bleze Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:15 #5
jokkejensen: jeg snakker ikke om gammeldags fremkalselse. desudden lægger man heller ikke en rulle film i en balje vel?  så dum kommentar.
når jeg snakker fremkaldelse så er det hvor forskellen ligger i enten at det er et negativ der bliver gennemlyst eller noget ala et LCD display der viser et genereret negativ ud fra billederne på ramkortet/uploaded.
Jeg ved at nogensteder printer de deres billeder ala inkjet printere. Det kan også se fint ud, men langsomt flyder farverne sammen og billedet bliver mørkere og mørkere
Avatar billede Peter Praktikant
08. oktober 2003 - 11:17 #6
Jeg er ret sikker på de udskriver billederne direkte fra filerne alle steder, altså ikke noget med at gennemlyse et lcd-display. Men jeg tvivler på de gør det på inkjet-printere nogle steder.
Avatar billede boergepe Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:08 #7
Coop (Kvickly, Brugsen osv.) leverer nogle flotte print på "ægte" fotopapir (lavet af Fujifilm) - 1 kr. pr. stk i 10 x 15 cm format + 20 kr. gebyr)Afhentes så i en coop-forretning i løbet af ca. 5 dage - nem proceducere med upload af filer via nettet
Avatar billede Peter Praktikant
08. oktober 2003 - 14:55 #8
boergepe > Det du snakker om er digitalshoppen.com.
Avatar billede christian Nybegynder
14. oktober 2003 - 11:43 #9
Hvorfor vil du ikke bruge føtex eller bilka? er de dårlige forhold til andre?

Jeg har brugt føtex, og kvaliteten er helt i top, jeg prøvede også at lave den største forstørrelse
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
01. november 2003 - 17:25 #10
fandt du ud af det ? (måske på tide at lukke spørgsmål :)
Avatar billede bleze Nybegynder
06. november 2003 - 14:49 #11
Ja men hvor længe holder de. Det jeg vil være sikker på er at fremgangs måden er den samme uanset om det var et normalt negativ eller om det er et billede på et ram kort.
Printede ting holder ikke i længde, der skal man have rigtige fotos.
Jeg spørger fordi jeg er itvivl og gider ikke have billeder der om 2 år ligner lort
Avatar billede christian Nybegynder
06. november 2003 - 15:42 #12
God pointe... er du kommet tættere på et svar så?
Avatar billede bleze Nybegynder
07. november 2003 - 10:05 #13
Næh, jeg fik dog fremkaldt nogle billeder i fredgaard for 2 år siden. De ser faktisk lige så gode ud stadig...    Men jeg ved stadig ikke hvor jeg skal gå hen med mine billeder og få dem fremkaldt
Avatar billede kongsgaard Nybegynder
09. november 2003 - 18:38 #14
Mit råd er at få dem printet på et digitalt minilap da resultatet her næsten altid er pænnere end hos de store giganter. Det bedste er der et kodak print på royal papir.
Modsat fx bilka og merlin som sender dem til Kiel, det er billigt men kvaliteten er også derefter, fremkaldt med billige kemikalier og ofte på alm kodak edge papir.
Hvad angår metoden er det på et minilap samme måde som med alm film, memory kortet bliver bare lagt ind i stedet for en negativ strimmel. Derfor får du også redigering osv så du slipper for de mørke billeder osv.
Derfor er levetiden også som alm, men en garanti på 50 års holdbarhed. Og i alm praksis betyder det nok nærmere ca 80. år ved rigtig opbevaring. Men igen kommer det også an på papiret..
Mit råd er http://www.click.dk kanon kvalitet..
Avatar billede cjep Nybegynder
11. november 2003 - 21:15 #15
Bingo Foto i København er ret gode og også billige i fx 13x18. De har 10,- i startgebyr og du kan emaile/de sender for 10,-.
http://www.bingofoto.dk/
Avatar billede bleze Nybegynder
14. november 2003 - 11:26 #16
kongsgaard skriv lige et svar så får du pointsne
Avatar billede kongsgaard Nybegynder
14. november 2003 - 18:14 #17
ok, tak.. jamen svaret er det som egentligt blev en kommentar..