Avatar billede guanche Nybegynder
08. oktober 2003 - 01:15 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

valg af dvd brænder til pc

hvilken dvd brænder der kan køre dvdrw +&- skal man vælge jeg har kigget på plextors nye modeller men de har kun 2 mb buffer

hvad skal man gå efter dem med 8 mb buffer

jeg har læst sony og pioneer laver fusk i firmwaren så de ikke kan tage de billige medier hvad mærke er sikrest og vælge og bedst ?
Avatar billede bleze Nybegynder
08. oktober 2003 - 01:51 #1
Pioneer A06 eller A07 hvis den når ud. Så går du ikke galt i byen. Den brænder både + og - medier. DVD-R er mest kompatibel og så er medierne billigst.

Der findes hacked firmwares så du kan brænde max speed på billige skod medier hvis du har lyst.

Bufferen er ikke så vigtig da de har underrun protection.
Avatar billede mckilling Nybegynder
08. oktober 2003 - 08:54 #2
Hejsa

Du skal vælge Plextors nye PX 708. De 2 Mb buffer er rigeligt med bufferunderrun beskyttelse. Der er ikke nogen drev der er så gode og driftsikre og pålidelige som Plextors. Ud over dette har jeg endnu ikke set nogen der har klaget over der var medier de ikke kunne brænde. Og så er de altså også dobblet så hurtige som de fleste andre DVD brændere - og som sådan noget mere "fremtidssikre", hvis man da kan tale om det i denne branche.
Avatar billede gimmer Nybegynder
08. oktober 2003 - 08:58 #3
Jeg vil giver "Bleze" tildeles ret i at bfferen ikke er vigtig længere. Med denne tekonlogi sikre du at du ikke fejlbrænder på sen DVD/CD, men hvis der er mindre buffer kan du i worst case resikerer at brænderen ikke udnytter at brænde med max hastighed, dette er dog kun en risiko ved langsomme systemer. Mit alternativ kunne være LG, det er et billigt mærke - men dog af god kvalitet. Selve brænderen hedder: GSA-4040B DVD +R/-R 4x
Avatar billede guanche Nybegynder
08. oktober 2003 - 12:15 #4
vi kender plextor cdr brændere den vi har er en 40x 12x 40a brænder og den sprøjter der ud af .

mit valg var faktisk inden jeg stillede spørgsmålet plextors 708 men var i tvivl om det med bufferen
http://www.plextor.be/English/products/products_dvdrecorders.html

hvilket dvd drev vil i anbefale i plextor
Avatar billede guanche Nybegynder
08. oktober 2003 - 12:17 #5
og et sidste spørgsmål med et dvd drev og en dvd brænder i sin pc kan man der tage sikkerheds kopier af sine originale dvd film til eget brug

der følger nero dvd program med plextor
Avatar billede guanche Nybegynder
08. oktober 2003 - 16:17 #6
hvordan er lg modellen og plextor med hastighederne på de forskellige formater ?
Avatar billede guanche Nybegynder
09. oktober 2003 - 16:06 #7
hved i noget om det sidste
Avatar billede mckilling Nybegynder
09. oktober 2003 - 17:12 #8
Du skal vælge PX 708 modellen.

Ang. sikkerhedskopi af DVD, så kan det sagtens lade sig gøre. Ved data DVD,er kan f.eks. bruge Nero eller CloneDVD. Sidste kan også bruges til film. Her skal man lige gøre et par ting ekstra før sikkerhedskopien er hjemme. Se nogle af guiderne på www.doom9.org eller på www.vcdhelp.com.
Avatar billede guanche Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:13 #9
så er plextor 708a bestilt i får lidt poing hver
Avatar billede guanche Nybegynder
22. oktober 2003 - 19:41 #10
i hører om den når den er kommet i hus