Avatar billede jesperp Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:44 Der er 6 kommentarer

Fejl i insert into

Hej Eksperter...

Sidder og har stirret mig blind på dette...

har nogle values fra nogle andre tabeler som jeg forsøger at hente med den select og indplacere, hvad gør jeg galt

sql strenger er som følger:
INSERT INTO Produkter (Prodname, Prodbeskrivelse, ProdCatPointer, ProdFacPointer) Values ('test','kjsdalfjl' , SELECT Category.CategoryID FROM Category WHERE Category.CategoryName = 'cpu' , SELECT Factory.FactoryID FROM Factory WHERE Factory.FactoryName = 'Brother')
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:46 #1
mener ikke at du kan lave subselects i MySQL..
Avatar billede jesperp Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:50 #2
hmm så er der jo ikke noget at sige til at jeg ikke kan få det til at virke... hvordan løser jeg så problemet?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:51 #3
mon ikke du kører de selects før den select du bruger dem i?
Avatar billede jesperp Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:56 #4
jo langtid før... categoryName henter jeg fra en drpbox på en asp side,
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:57 #5
kan du så ikke lagre det i en session?
Avatar billede jesperp Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:58 #6
hmm er ganske grøn endnu i det er... så det må jeg jo lige undersøge har ikke prøvet det før *S*