Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:53 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Problemer med "Aldi" tv-kort

Jeg har købt et såkaldt pc-tv-radio-kort (Medion) i Aldi som jeg ikke kan få til at køre. Når jeg kører det medfølgende program fryser computeren totalt og eneste udvej er den store knap bag på...

Jeg har snakket med deres kundesupport et par gange, først fik jeg besked på at opdatere mit grafik kort (Nvidia riva tnt2 model 64) hvilket jeg gjorde uden held. Så fik jeg besked på at upgradere til divx 9, og derudover opdatere windows xp, men stadig uden held.

Kan jeg få det til at køre, eller er det en fejl i tv-kortet, eller måske med mit grafikkort?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig bare lidt på vej =)
Avatar billede bentn Nybegynder
07. oktober 2003 - 20:01 #1
Tja det jo svært at sige, om lige dit kort har en fejl.
Du må checke systemkrav eller høre hvad dine chancer er for at få et andet.

Har dog læst om andre der har købt samme kort uden det samme problem.
http://www.eksperten.dk/spm/409126
(jeg fik desværre ikke fat i et,-ville meget gerne havde købt)
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
07. oktober 2003 - 20:09 #2
Okay, de har ellers stadig masser af dem i vores lokale Aldi =)
Avatar billede bentn Nybegynder
07. oktober 2003 - 20:47 #3
Hvilken lokal Aldi er det da :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2003 - 20:58 #4
jeg har også købt et Medion TV/Readio PCI kort og det fungerede med det samme.

Jeg kører det under WinXP med eller uden SP1, men med Nvidia grafikdriver 4533.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2003 - 20:59 #5
har du prøvet at installere det uden Antivirus programmer og med Administrator rettigheder?
Avatar billede bentn Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:11 #6
retaxes> Ved du om der flere kort i den Aldi butik hvor du købte dit..?
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 21:13 #7
Mit virker heller ikke, fået de byttet en gang, og derefter pengene retur..

Det er tit noget l... medion kommer med
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:17 #8
bentn> der var da nok 10 stk. tilbage, men det er et stykke tid siden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:21 #9
thomasmlarsen, prøv om det kan køre i en anden computer eller også kan du gå ind i bios og Loade Default Setup.

Jeg kommer forresten i tanker om at min computer gik fuldstændigt i ged, jeg kunne overhovedet ikke komme på nettet.
Efter ar jeg havde kontaktet Cybercity og en IT ekspert var jeg nødt til at geninstallere WinXP.
Efter geninstallering installerede jeg med det samme TV/Radio kortet uden at jeg blev udelukket fra nettet og nu funker det.
Vi er tre på samme swich/Router, de 2 andre kunne godt komme på nettet, bare ikke mig :0(
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:27 #10
bentn> Det er en Aldi i Nordjylland...
Avatar billede bentn Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:30 #11
okay thanks for feedback,-det lyder som om kortet er lidt ustabilt...lidt i tvivl om jeg skal ryge på det hvis det dukker op igen,...hmmm.
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:30 #12
retaxes> Jeg har installeret det med administrator rettigheder og med auto-protect (norton antivirus) slået fra. Jeg har installeret det 2-3 gange samt prøvet at flytte det over i en anden pci port...
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:31 #13
Der er åbenbart også andre der har problemer:
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=0&tID=122789
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:48 #14
lidt synd hvis du må opgive det, desværre har jeg ikke flere råd.

Kun en ting mere, du må ikke lade Windows bestemme driverne, du skal bruge dem der er på CD, hvad de også gør opmærksom på i manualen som iøvrigt mangler angivelse af hvor man kan få hjælp, ingen emali eller URL.
Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
09. oktober 2003 - 10:15 #15
Jeg havde også lidt problemer men fik dem løst. Check denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/409134.
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
12. oktober 2003 - 13:26 #16
Jeg er ikke så begejstret for deres support som andre har været, jeg har faktisk ikke fået noget brugbart fra dem, og de har ikke rigtig kunnet sige noget de gange jeg har ringet...

Jeg har afleveret kortet tilbage i Aldi og fået pengene retur, så er man da blevet den erfaring rigere....

Tak for jeres forslag! =)
Avatar billede arlet Juniormester
12. oktober 2003 - 13:30 #17
Det vil sige, du gjorde som jeg havde gjort..

hmmmm og så taget pointene selv....

Den går vist ikke en anden gang....
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:16 #18
arlet> manden har jo ikke fået løst sit problem, aå han behøver ikke at uddele point.
Avatar billede arlet Juniormester
12. oktober 2003 - 18:28 #19
retaxes -> Det er da også lige meget, men han gjorde hvad jeg gjorde..
Og mange af det medion kommer med virker ikke, der kommer utroligt meget tilbage, så derfor er det bare og få pengene tilbage..

Nej, han har ikke løst problemet, da det ikke kan løses... andet end med pengene retur...
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
13. oktober 2003 - 07:41 #20
Det svarer vel lidt til at spørgsmålet lød: Jeg kan ikke finde ud af det her.
Og der er en der svarer: Det kan jeg heller ikke.

Det vil man normalt ikke give mange point for... =)