Avatar billede lasg Nybegynder
07. oktober 2003 - 17:59 Der er 19 kommentarer

Valg af AV

Som Windowsbruger føler jeg jeg efterhånden bør finde mig et godt AV program, da flere og flere af mine venner og bekendte beklager sig over virus.
Jeg har kigget og læst en god del herinde, for at se hvad folk siger om de forskellige programmer.
Jeg vil have et program der laver real-time skanning, eller hvad det nu end hedder når programmet skanner de ting jeg arbejder med. Derudover skal det kunne skanne e-post og kunne opdateres i mere end kun et år.
Jeg vil højst give ca. 700kr for det, men er også frisk på at prøve et gratisprogram, hvis der er nogen der er 'gode nok'.
Jeg har selv kigget en del på Norton Internet Security 2003, hvor jeg kan få en udgave til 399kr, men det er det meget irriterende problem at den kun kan opdateres i ét år.
Hvad mener I er det bedste program, der opfylder mine kriterier?
Avatar billede htm Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:01 #1
Kan klart anbefale gratis programmet AVG - det har jeg aldrig haft problemer med
www.grisoft.com
Avatar billede pimpz Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:05 #2
Du kan kigge dig lidt omkring i dette spørgsmål :)
http://www.eksperten.dk/spm/153671
Avatar billede b_nice Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:11 #3
Jeg faldt for nylig over avast - www.avast.com - Det kræver registrering, men er gratis til personligt brug. Og jeg synes det er ret overbevisende.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:17 #4
Enig med b nice, skulle lige til at skrive det samme, men opdaterede først. Der er rigigt mange gode tilbagemeldinger på denne prg. som godt nok i layout er noget gammeldags idet det kommer fra tjekkiet, men det skulle virke helt vildt godt.
Vil du købe et prg. så kan jeg da også kun sige godt om Norton. Jeg kører godt nok med 2002 udgaven, men er fuldt tilfreds med dette prg. og kan godt anbefale dig at købe det hvis det er det du helst vil. Deres Security pakke hvor du også får en firewall med er rigtig god, og let at gå til. Det er jo efterhånden blevet sådan at det også er firewallen som beskytter for nogle af de nye virus som florerer.
Avatar billede lasg Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:17 #5
tak pimpz, der var et eksperten-indlæg der var for gammelt til jeg havde kigget på det.
Kigger lige nærmere på AVG og AntiVir.
Avatar billede lasg Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:19 #6
kigger på avast også..
Avatar billede perhaps Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:23 #7
Jeg er enig med b-nice i at Avast er overraskende godt. Det har real-time protection, auto-update, Email-beskyttelse og alt andet som et købeprogram har. Det eneste som mangler er en pris. Det er nemlig gratis. Læs mere her
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#Virusscannere
hvor du også kan læse om de andre virusscannere på markedet. Norton har navnet, men det giver af og til problemer. Prøv at kigge virus-gruppen her på Eksperten igennem og se hvor mange spørgsmål der vedr. Norton. Dette er min personlige mening.
Avatar billede lasg Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:23 #8
Hvordan med automatiske opdateringer, e-post skanning og real-time-skanning i de tre programmer?
Avatar billede perhaps Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:26 #9
Avast har det hele.
Avatar billede perhaps Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:28 #10
Læs mere her om Avast home edition. Der kan du se det hele på skrift
http://www.avast.com/i_idt_153.html
Avatar billede lasg Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:31 #11
Synes ikke jeg kan se AntiVir har nogen af delene.
Har hentet Avast og AVG, som jeg begge vil prøve, en ad gangen.
Avatar billede pimpz Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:32 #12
Uden at være sikker, så vil jeg tro Norten også understøtter de frem nævnte områder! Der skulle være rig mulighed for at læse om specifikationer osv :)
Avatar billede lasg Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:38 #13
pimpz, men så vidt jeg kan se, kan jeg kun opdatere norton i et år, så skal der betales noget igen. Jeg vil gerne betale for et godt AV-program, men ikke hvert år.
Avatar billede pimpz Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:53 #14
Fair nok...! Pandasoft har jo også lavet et super godt AV program http://www.pandasoftware.com og den er også brugervenlig og kan købes over alt :)
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 19:37 #15
Lasq -> Hvad med en firewall, der lukker alle dine åbne spørgsmål.....
Avatar billede pimpz Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:48 #16
Arlet: LOL!
ja det er da godt nok VOLDSOMT ! :) Tror vi skal op i en ISA-Server *GG*
Avatar billede lasg Nybegynder
07. oktober 2003 - 20:04 #17
arlet, jeg kan også bare trække netkablet ud, så får jeg nok ikke virus..
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 20:13 #18
*S*
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:18 #19
BitDefender, tidligere kaldt AvX, har hidtil fanget alt der er kastet imod den. Har aldrig haft problemer med den. Er heller ikke på listen over de processer, som mange vira prøver at de-aktivere. Opdateres næsten dagligt. Kan selv bestemme hvor oftes. Har den selv på hver time, og ingen problemer været.