Avatar billede mmoe Nybegynder
07. oktober 2003 - 13:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

outlook web access

Hejsa

er der nogen som har en guide til hvordan man sætter dette op. Jeg har pt. installeret w2k server / exchange 2003 IIS 5.0.

Jeg får en access denied ved at smutte på http://192.168.0.98/exchange via IE 6.0 sp1. Bliver dog promptet for brugernavn og password 3 gange inden..

/Michael
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. oktober 2003 - 13:38 #1
dette tyder på at den virker fint nok men at du skriver forkert

du skal jo sikre dig at den bruger du forsøger at logge ind med har en mail box på serveren evt prøv med administrator kontoen

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. oktober 2003 - 13:40 #2
min weboutlook siger også acces denied hvis jeg taster forkert kode eller user 3 gange

MC
Avatar billede theprofessor Nybegynder
07. oktober 2003 - 13:42 #3
du skal oprette en "script" i outlook, der håndtere din email konti
Her indtaste du udover din brugernavn og password din SMTP servernavn (udgående post) og din POP3 servernavn (indgående post). Hvis disse er indtasted ukorrekt, få du præcis de fejl du beskriver!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. oktober 2003 - 13:44 #4
theprofessor>>>jeg tror ikke dette har meget at gøre med outlook men derimod med den webclient der følger med i Exchange

den ligner bare outlook men er det ikke

MC
Avatar billede mmoe Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:05 #6
OKay. her er så lidt mere info:

Server01 er AD server og DC. Og der findes iøjeblikket 3 brugere (administrator / Michael (sig selv sagde hunden ) og Laila) Disse er blevet exchange enabled.

Server 02 er Exchange 2003 standard server med IIS og SMTP på.

Der er en dlink DI-604 adsl-router på.

Håber det hjælper....
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. oktober 2003 - 14:06 #7
ok, Så bakker jeg desværre ud har aldrig prøvet det med 2 servere så glem mit svar

MC
Avatar billede mmoe Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:09 #8
Mr. det skulle jo ikke gøre noget. det er jo bare at betragte som 1 maskine da det kun er exchange der er problemet.. ;-)
Avatar billede hotwire_dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 11:45 #9
Hvad med denne url..
http://192.168.0.98/exchange/Administrator/ (log ind som Administrator)
http://192.168.0.98/exchange/Michael/ (log ind som Michael)

Ps. Check lige i IIS at der er oprettet et virtualt dir til "m:\DOMAIN.XX\MBX" og at du har ret til at tilgå dette.

Jeg har kørt med Exchange Outlook Webaccess i flere år, og eneste problem er hastigneden ved 20000+ emails.! :)
Avatar billede mmoe Nybegynder
21. oktober 2003 - 11:53 #10
hejsa

jeg har nu ominstalleret denne server helt fra bunden af og nu kan jeg sagtens.

Hotwire.dk:

Er det ikke kun under exchange 2000 at der skal være mappet et m: - drev...

win 2003 std laver da en unc sti ned i det rigtige bibliotek. ??

men men men ... ingen løsning uden andre problemer...

Hvis nu jeg siger Relay og spam så har jeg sq masser af det.. (selvsamme årsag til ominstallation af denne server helt fra bunden af ;-) men men men hvordan kan jeg stoppe det.. der findes masser af guides ude på 'inder'nettet som forklarer det til 2000 men det er jo altså ikke helt det samme som 2003 std exchange serveren...

Nogen som har en fornuftig løsning ??

/michael
Avatar billede mmoe Nybegynder
25. februar 2004 - 08:53 #11
har nu løst problemet med en gfi mailessentials og det virker sq bare godt

så lukker spørgsmålet..