Avatar billede urokke Nybegynder
07. oktober 2003 - 09:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Spille DVD via bærbar til TV

Jeg forsøge at afspille en DVD film fra min bærbare med Win XP. Når jeg forsøger at swappe til fjernsynsskærmen fra skærmen til den bærbare fn+pf5 så får jeg en hurtig blåskærm med noget fejl på, inden den lukker helt ned.
Fjernsynet når blot lige at blinke.
Jeg kan desværre ikke nå at læse hvad der står på skærmen med fejl.
Hvad kan det skyldes?
Avatar billede c-holst Novice
07. oktober 2003 - 10:03 #1
sikkert et driverproblem. har du opdateret driveren til dit grafikkort for nylig.
du kunne også prøve en repair af din XP, men det kan vi vende tilbage til, hvis der ikke kommer bedre bud end mine
Avatar billede urokke Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:17 #2
Nu er jeg desværre ikke så vel bevandrede inden for dette område. Kan du sige hvor jeg finder detaljerne om mit grafikkort og hvordan jeg finder opdateringer til det?
Avatar billede c-holst Novice
07. oktober 2003 - 10:21 #3
http://www.aida32.hu/download/aida32pe_380.exe

prøv dette program. det kan fortælle dig en masse om din maskine. og hvis du holder musen hen over en enhed, kan du være heldig at den finder et direkte link til softwaren.

men ellers skal du bare lægge lidt mere info herind, så er der sikkert nogen der kan finde drivere til dig.

hvad sagde du din maskine hed?
Avatar billede urokke Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:28 #4
Den bærbare er en Compaq Presario 2500
XP home edition ver. 2002 SP 1
Pentium 4 2,53 GHz
448 MB Ram

Hvor finder jeg detlajerne på mit grafik kort?
Avatar billede urokke Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:32 #5
tror muligvis grafik kortet hedder:
RADEON 345M
Chip type: ATI RS200M
Internal DAC(350 MHz)
Avatar billede c-holst Novice
07. oktober 2003 - 13:19 #6
når du i aida kan du både gå ind under pc opsumering og under grafikkortet. hvad sker der så, hvis du holder musen hen over en af de markerede enheder
Avatar billede c-holst Novice
07. oktober 2003 - 13:27 #7
Avatar billede venturer Nybegynder
07. oktober 2003 - 23:01 #8
Du skal huske at med mange bærebare virker det kun hvis TV'et er tilsluttet INDEN du tænder computeren. Blå Skærm opstår nemlig ofte hvis du har tændt computeren og SÅ sætter TV'et til.
Avatar billede urokke Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:01 #9
Det hjalp faktisk lidt at starte den bærbare op med TV pluged. Nu går den ikke i fejl og blå, men blinker kort på skærmen og kommer så tilbage til den bærbare skærm...nigen forslag?
Avatar billede c-holst Novice
09. oktober 2003 - 19:44 #10
har du på en eller anden måde gjort så den svitcher mellem tv og skærm, og ikke viser begge skærme på en gang.

mit problem er, at jeg ikke kender din driver, men skal nok kigge om jeg kan finde mere om det i morgen aften
kan slette driveren i tilføj fjern programmer og i enhedshåndteringen komme til at slette dit grafikkort, og så installere det igen efter genstart, så er der ikke rod i driverne

prøv på et andet fjernsyn, måske kan det hjælpe.
Avatar billede urokke Nybegynder
11. oktober 2003 - 14:19 #11
HAr prøvet med en anden bærbar på fjernsynet - og den virker - så det må næsten være relateret til min bærbar...
Avatar billede venturer Nybegynder
14. oktober 2003 - 14:47 #12
Når nu du tænder MED TV'et sat til, har du så ikke mulighed for (inde fra windows) at vælge TV som output?
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2003 - 23:33 #13
har du fået det op at køre?

vi hører gerne hvordan det går med dit problem