Avatar billede wulle Nybegynder
07. oktober 2003 - 05:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Umotiverede opkald

Min maskine har åbenbart 2 dialup programmer. Det ene aktiveres af mig eller det link jeg nu klikker på. Derefter har jeg sat browseren til at jeg skal godkende opkaldet. Og det virker altsammen fint. Men så har jeg fået (eller det er måske i windows) et andet dialup som nogle af mine programmer meget gerne vil benytte sig af. Et ganske lille vindue med overskriften "opretter forbindelse til cybercity" dukker op, og hvad dre er endnu værre AKTIVERER MIT MODEM UDEN OM ZONEALARM. Og mere endnu. Det behøver ikke noget program for at ringe op. Ganske umotiveret mens konen lægger en kabale går den i gang. I min nuværende XP installation har jeg kun installeret programmer jeg kender og som jeg ved der ikke er fis med. Har nogen en fidus ?
Wulle
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. oktober 2003 - 06:40 #1
Tag en onlinescanning her: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Og hent Spybot og kør den, for det ku´godt lyde som om, du har fået noget skidt ind
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. oktober 2003 - 06:45 #2
Og hvis du ikke har Adware, så hent den her: http://www.lavasoft.de/support/download/
Spywareblaster er også en god ting: http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
Avatar billede nva Praktikant
07. oktober 2003 - 07:55 #3
Markér 'ring aldrig op' under 'internet indstillinger' 'forbindelse'. Du har sikkert markering i 'ring op, hvis der er forbindelse'. Det er måske et program, der er markeret til automatisk at søge efter opdateringer.
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 09:18 #4
Du har en dialer, på din computer....

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...
Avatar billede espersen Novice
07. oktober 2003 - 09:19 #5
fx. Messenger ?
Avatar billede wulle Nybegynder
08. oktober 2003 - 04:45 #6
Tak for de gode råd. Arbejder på sagen men har haft store problemer med at komme på og med at få forbindelse tilde links som I har nævnt
Wulle
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. oktober 2003 - 07:19 #7
Tæller den ned og lukker?
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 08:27 #8
Har modtaget hijackthis logfilen på mail og gennemgået den, og der er ren som en barnenumse.

Så det er ikke en skjult dialer, der ligger og spøger...
Avatar billede wulle Nybegynder
18. juli 2008 - 08:14 #9
I tjenestet slås "REMOTE ACCESS AUTO REMOTE" fra og den holder op med det