Avatar billede bulli Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:27 Der er 13 kommentarer

Konvertering af Indesign fil fra Win2000 til XP

Hej,

jeg har et Indesign dokument, som jeg har startet med at layoutet på OS Win2000, men skal nu arbejde videre på det i Win XP. Det lader til at XP ikke kan åbne dette dokument, hvad gør jeg?

hilsen
Bulli
Avatar billede spe Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:48 #1
Det lyder underligt at det ikke skulle kunne lade sig gøre. Er det det den samme version af Indesign i begge styresystemer.
Det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om skulle give problemer er hvis du i win2000 har brugt en beta udgave af InDesign og i win xp bruger en ikke-beta version. Eller at du i win2000 har brugt f.eks. Indesign 2 og i Win xp bruger en lavere version.
Avatar billede bulli Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:58 #2
ja, jeg har nu prøvet at installere en ny trial version fra adobes website. det burde være den samme som jeg havde på den anden pc med OS win2000, men stadig kan den ikke genkende dokumentet. det er da meget mærkeligt, hvad kunne ellers være årsagen? :-(
Avatar billede kado Nybegynder
07. oktober 2003 - 08:37 #3
Da du har installeret trial version, kan du ikke åbne dokumentet i andre versioner (dvs. at en anden version i dette tilfælde også gælder andet styresystem)
Du kan hikke åbne dokumenter lavet i trial-version eller beta-version i andre versioner

/kado
Avatar billede bulli Nybegynder
07. oktober 2003 - 12:59 #4
hvad gør jeg så?:-(
er der måske mulighed for at importere filen til andre programmer f.eks. pagemaker?
Avatar billede spe Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:02 #5
En mulighed ville være at åbne den i det oprindelige program/styresystem og ekportere som pdf.
Hvis du ikke har den oprindelige tryout version er der ikke noget at gøre.
Avatar billede bulli Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:23 #6
men det burde da være muligt at kunnd åbne en eller anden version, når man har nøjagtige samme trail version på den anden pc?
Avatar billede spe Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:27 #7
Ja, samme try-out kan bruges (samme styresystem)
Avatar billede bulli Nybegynder
07. oktober 2003 - 15:30 #8
men hvad med samme try-out , men ikke samme styresystem (win2000
-> xp)
Avatar billede kado Nybegynder
07. oktober 2003 - 15:55 #9
Du KAN KUN åbne et dokument fra InDesign (trial eller beta) i samme version af InDesign og på samme version af styresystemet.
Der ER IKKE andre muligheder.
Men ellers ville du have den muligehed som spe nævner, nemlig at eksportere som PDF.

/kado
Avatar billede kado Nybegynder
07. oktober 2003 - 15:55 #10
NB! Det er jo nok ikke uden grund, at det er trial og beta-versioner til fri afbenyttelse.

/kado
Avatar billede bulli Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:08 #11
he he, ja i know;-) men det ku jo være.....

ps: sorry I don't (want to) understand ;-)
Avatar billede kado Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:16 #12
Nej, det gør jeg (eller formentlig de fleste andre heller ikke), men det er trods alt deres forretning; selvom det er pisse irreterende.

/kado
Avatar billede bulli Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:51 #13
yes..sad but true