Avatar billede benteb Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:30 Der er 14 kommentarer

Nedlukning af PC'en mislykkes. Den genstarter i stedet for.

Jeg har et problem med at lukke min maskine ned. Når jeg beder den om at lukke helt ned, går den hver gang ud og genstarter i stedet for at komme med vinduet "du kan nu slukke for din maskine".

For at kunne slukke min maskine, er jeg så nødt til at slukke den manuelt på tænd/sluk knappen lige inden den begynder at genstarte igen. Dette medfører dog ikke, at jeg så får hele den lange start med tjek af alle mine drev, når jeg igen tænder for min maskine og starter op.

Håber der er nogen der er i stand til at hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Bente Bærentzen
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:48 #1
tjek i BIOS (tryk delete under opstart) at den er sat til at slukke
Avatar billede c-holst Novice
06. oktober 2003 - 22:56 #2
metal hansen, prøv lige en lille uddybning.

kan der være tale om, at wake on lan er slået til i bios, hvis hun er på netværk
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:04 #3
c-holst > skal du nu til at bestemme hvad jeg skriver?! hmmm
Avatar billede c-holst Novice
06. oktober 2003 - 23:09 #4
ja :-)
jeg tænkte bare, at brugeren måske aldrig havde set biosen før, men indrømmet, den røg da lidt kvikt ud af ærmet.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:10 #5
jeg orker ikke at skrive en lang forklaring - så hellere vente på at spørger beder om en uddybning
Avatar billede benteb Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:38 #6
hvor i BIOS er det metal hansen. Har været inde og tjekke i BIOS, men er ikke helt klar over hvor det er. Er det Power management? Prøvede at enable den første under Power management, men det hjalp ikke en dyt.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:01 #7
det skulle gerne være under det der hedder apm (auto power manegement) el. noget i den retning.
Avatar billede benteb Nybegynder
07. oktober 2003 - 08:20 #8
hej igen metal hansen. Har været ude i BIOS og tjekke. AMP er enabled, så det er ikke den det er galt med. Der er en der hedder Hard disk Power Down Mode som er disabled, ved ikke helt hvad den står for, og så er der en der hedder Soft-of by Power Button som står på instant off, men ved heller ikke helt hvad den står for. Mener bare den sidste bestemmer om den skal slukkes hurtigt eller langsomt - altså med en delay.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. oktober 2003 - 20:31 #9
prøv så at kig under egenskaber for skærm - find fanen der har med strømstyring at gøre
Avatar billede benteb Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:29 #10
strømstyring ligger under pauseskærm, men jeg forstår ikke hvad det har med nedlukning af selve PC'en at gøre. Fordi den slukker for skærmen kører PC'en jo videre alligevel....eller? Under Pauseskærm og strømstyring står der Sluk for skærm: efter 20 min, og Sluk for harddiske: aldrig. Der er så også en UPS fane hvor der står at tjenesten ikke kører i øjeblikket. Har det noget med det at gøre?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. oktober 2003 - 00:25 #11
nej ups er en backup (batteri)
hmmmm så er jeg sq lidt lost må jeg indrømme
Avatar billede benteb Nybegynder
08. oktober 2003 - 08:36 #12
ja det kan jeg sq da godt forstå, det er jeg jo også *LOL*. Har spurgt TipChannel som aldrig havde hørt om problemet før. Tror selv det muligvis kan være en fil der mangler i rodsystemet. Men okay gør nok ikke mere ved det. Har indkøbt nye komponenter til min PC, så jeg skal alligevel have den totalt lagt ned og ombygget, lige så snart jeg modtager alle delene.
Avatar billede oledahl Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:12 #13
Har du installeret Roxio? Jeg har set flere tilfælde hvor en ældre version af Roxio brænderprogram tilføjer denne "feature" til pc'en ;-)
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2003 - 23:34 #14
har du fået det op at køre?

vi hører gerne hvordan det går med dit problem