Avatar billede prld Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows lukker ned

Jeg har været nød til at lægge xp ind igen, og det var der heller ikke nogen problemer i. Men pludselig kommer der en lille skærm frem,hvorpå der står at computeren lukker ned inden for et minut. Er der nogen der ved hvad det skyldes ?. Det er mest når jeg er på nettet det sker,
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:17 #1
Avatar billede espersen Novice
06. oktober 2003 - 22:18 #2
ååhhh nej  du har nok fået en orm !!!

En ren XP installation er ikke beskyttet mod diverse nye viruser !!

Håber du har en god interforbindelse - hent et virusfjernerprogram fra McAfee: jeg finder lige et par link til dig
Avatar billede espersen Novice
06. oktober 2003 - 22:20 #3
her et link til direkte download af Stinger virusfjerneren:
http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe
Avatar billede espersen Novice
06. oktober 2003 - 22:21 #4
John Stigers har i et andet svar et sted svaret omkring RPC (dansk update) - hent den også - kør Stinger.exe først!

http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b9f0e5a-3536-48d1-b02b-1a2cd36a00de/WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe

Direkte link til DK Patch.
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:27 #5
skal lige minde om, at ovenstående link ikke er nok til at holde ubudne gæster ude. for at sikre dig skal du rundt om www.windowsupdate.com
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:33 #6
gå over på http://grc.com/default.htm
download og kør:
* DCOMbobulator
* Shoot The Messenger
* XPdite
* UnPlug n' Pray

se om der er andre programmer fra sitet du kan bruge..

hvis du har en firewall, check om den beskytter dig ordentligt:
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 (klik "Proceed" og derefter "Common Ports")
Avatar billede espersen Novice
06. oktober 2003 - 22:34 #7
ja klart !!  Et andet forslag er at du lægger WinXP ind igen - med formatering af c-drev mv. - dernæst lægger SP1a og RPC update - husk brug af fx. XPs firewall

Alt dette inden endnu et vovet skridt ud i Cyberspace
Avatar billede espersen Novice
06. oktober 2003 - 22:36 #8
hhmm... har aldrig hørt om de ting thesurfer foreslår (mit: klart var ment til squashguys kommentar..)
Avatar billede prld Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:51 #9
Ok, jeg prøver og ser om det hjælper, vender tilbage måske først imorgen.
Avatar billede chalde Seniormester
06. oktober 2003 - 23:49 #10
Husk nu at spørgsmål ang blaster er gratis.

prld -> Bare acceptér dit eget spg. Spørgsmålet har været oppe så mange gange og er et stort problem, så derfor behøves der ikke at blive udlovet point for det.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:07 #11
chalde> spm ang blaster er ikke gratis.. det var en uskreven regel lavet er nogle faste supporter her på E.. den var ikke offiel, og den er der faktisk ikke mere..
se http://www.eksperten.dk/spm/408300
Avatar billede chalde Seniormester
07. oktober 2003 - 00:13 #12
Jeg synes nu stadig det burde være gratis, da det har været stillet et utal af gange, og stadig udgør en sikkerhedsrisiko.
Avatar billede prld Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:07 #13
ok espesen, du får pointene, men alle skulle faftisk have. Det er rart med sådanne mennesker der er villige til at hjælpe, og jeg vil gerne takke alle for hjælpen.
Avatar billede espersen Novice
07. oktober 2003 - 11:47 #14
Du mangler at acceptere mit svar (og inden du gør det, kan vi da vente og se om andre får lagt et svar også)  ;-)