Avatar billede kongedam Nybegynder
06. oktober 2003 - 18:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Indesign (tabel, tabulator)

Hvordan flytter man makøren hen til næste tabulator i en tabel?

Word bruger man feks. ctrl + tab, men det virker ikke i Indesign.

Mvh
Michael
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2003 - 18:27 #1
bare tryk på tab uden at holde ctrl nede
Avatar billede kongedam Nybegynder
06. oktober 2003 - 18:40 #2
Så hopper den bare ned til næste række...
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2003 - 18:42 #3
doh... jeg misforstod dit ?

Umiddelbart kender jeg ikke tastegenvejen i indesign, men funktionen skulle ligge under: Type > Insert Special Character > Tab.
Avatar billede kongedam Nybegynder
06. oktober 2003 - 18:48 #4
OK, der var den
Faktisk så kan man bare højre klikke også vælge "Insert Special Character > Tab."

Så du får lige dine point, du ved tilfældigvis ikke hvordan man finder tastatur genvejen?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2003 - 18:48 #5
men hvis du gerne vil have at den genvej skal være den samme som i word, kan du lave dine egne genveje
edit-> keyboard shortcuts
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2003 - 18:48 #6
den har ikke nogen genvej pr default
Avatar billede kongedam Nybegynder
06. oktober 2003 - 18:56 #7
Kan man lave en?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2003 - 19:05 #8
jup, du behøver ikke at lave et helt nyt genvejssæt, men kan gøre det hvis du vil.

Hvis du bare vil nøjes med den ctrl-tab (forudindtaget at du er gået ind under shortcuts):
Set: "default "
Product area: "type menu"
Commands: "insert special character:tab"
New shortcut: lav det pågældende tastekombination, altså ctrl+tab
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2003 - 19:07 #9
BTW, husk at lave denne ændring, mens du IKKE har et dokument åbent, ellers gælder ændringen kun for åbne dokumenter
Avatar billede kongedam Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:39 #10
Cool, det virker.
Tak

Jeg har lige et ? mere til dig, det virker til at du har lidt styr på det her Indesign, jeg har før prøvet at stille spørgsmålet men der var ikke rigtig nogen som kunne hjælpe mig.

Kan man få Indesign til at lave faneblade ud fra indholdsfortegenlsen?

Kan den overhovedet lave faneblade, eller er der andre programmer som kan gørre dette for mig?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2003 - 19:54 #11
umiddelbart kan jeg ikke finde noget som helst i den stil du efterlyser... Det er ligefør at jeg vil anbefale pagemaker eller framemaker, men det er kun ud fra hvad jeg har hørt. Jeg kender ikke selv de pågældende programmer, men begge er fra adobe, så det kan være du kan finde noget info om dem på deres hp...
Avatar billede kongedam Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:18 #12
Ok, tak
Avatar billede spe Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:04 #13
Du kan lave links eller bookmarks udfra indholdsfortegnelsen hvis du gemmer som pdf men ikke på anden måde lave faneblade eller lignende.