Avatar billede 2rup Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Commodore 64 problem!!

Hej jeg har lige købt en commodore 64´er. Jeg kan bare ikke huske de komandoer som man skal bruge for at starte f. eks et spil. Jeg kan huske at man skal starte med at skrive: Load "$" , 8 og derefter List for at få en liste over diskettens indhold. Herfra er jeg dog lidt lost. håber nogle fra C64 tiden kan hjælpe mig.

På forhånd tak
Avatar billede soreno Praktikant
06. oktober 2003 - 17:57 #1
load "filnavn",8

[..ventetid..]
run
Avatar billede soreno Praktikant
06. oktober 2003 - 17:58 #2
du kan også bruge pilene til at gå op til den fil du vil loade og skrive load
efter filnavnet skriver du så ",8,1" og trykker enter

load "*",8
loader første fil på disken
Avatar billede 2rup Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:58 #3
TAK! Skal run skrives hvor markøren er?
Avatar billede ppr Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:58 #4
http://www.ccs64.com/

håber at dette kan hjælpe dig
Avatar billede soreno Praktikant
06. oktober 2003 - 17:59 #5
Principielt kan du skrive hvor du har lyst.

Men man plejer at gøre det under:
Ready
Avatar billede fromsej Praktikant
06. oktober 2003 - 18:03 #6
www.lemon64.com er et godt sted at hente hjælp.*S*
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. oktober 2003 - 08:28 #7
Og husk at alle kommandoer kan forkortes med 2. bogstav+Shift

Så load kan forkortes til L[Shift+O]
List kan så forkortes til L[Shift+I]
Run kan forkortes til R[Shift+U] - men den er der ikke så megen idé i at forkorte...
Avatar billede soreno Praktikant
07. oktober 2003 - 17:32 #8
Jeg synes at kunne huske et bug (ihvertfald på en af de maskiner jeg havde).
Hvis man gjorde noget bestemt (kan ikke huske hvad er !) når man lavede forkortelserne ændrerede det på om bogstaverne var store eller små. Men det sjove tegn efter første bogstav blev ikke skrevet - ret irriterende !