Avatar billede dkge Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

afinstall af genstridigt program

hej!
Er der en herinde, der kan guide mig igennem et problem med et program, som jeg ikke kan få fjernet fra min pc.
Jeg har forsøgt i tilføj-fjern mappen, uninstall går istå
midt i afinstallering og kommer ikke længere.Programmet har ingen uninstall knap selv og er en trial version af dvd copyxpress som jeg lige ville kikke på og så fjerne igen.
Jeg ved ikke hvor mange point dette er værd? for det er kun anden gang jeg prøver dette.
MVH. Gert
Avatar billede arlet Juniormester
06. oktober 2003 - 17:15 #1
hvis programmet har lagt sig i tilføj/fjern fjerner du det der.
Hvis ikke, fjerner du manuelt mappen med programmet og alle genvejene, derefter for at fjerne det helt:

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

Gå i Rediger
Søg
Skriv: "navnet på programmet"
Delete den nøgle programmet finder (tjek lige der står "navnet på programmet")
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere nøgler at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere nøgler.

Når der ikke er flere nøgler at slette skal du lukke Regedit. Klik på X

Genstart for en sikkerheds skyld.
Avatar billede dkge Nybegynder
06. oktober 2003 - 18:00 #2
Hej arlet.
Tak for hurtig svar,men jeg er ude på tynd is nu,jeg kom ind i registreringseditoren trykkede på redigere foroven,skrev navnet og så stod der i venstre del dvd... osv ,i højre store del var der to ikoner: ab-standard udfor stodder: værdi ikke defineret det andet ikon noget blå skrift der lignede o' og i'ere ud for stod der så:order 08000002000058 og en masse flere nuller. Er det disse to jeg skal slette?
Hilsen gert
Avatar billede ppr Nybegynder
06. oktober 2003 - 18:03 #3
http://j-g-k.homepage.dk/download.htm

Download regcleaner, denne version er gratis at bruge.
Avatar billede arlet Juniormester
06. oktober 2003 - 18:03 #4
når du taster navnet og trykker søg finder den nøglen og markere den, så trykker du bare delete til den
Avatar billede arlet Juniormester
06. oktober 2003 - 18:04 #5
så trykker du på f3 så markerer den den næste og delete til den også, indtil der ikke er flere
Avatar billede arlet Juniormester
06. oktober 2003 - 19:15 #6
Takker for svar *S*
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:27 #7
når man giver det råd med registry bør man samtidig fortælle at der skal tages en backup, især når det drejer som en aflusning af den.
og så skal der jo bekræftes hver gang man sletter noget.

Man kan også bruge en anden metode, nemlig at installere programmet og så prøve at afinstallere det, det lykkes som regel, og ellers må man sige at det kan være dårlig programmering.
Avatar billede arlet Juniormester
06. oktober 2003 - 19:39 #8
retaxes -> Det er rigtigt. Det skal jeg huske næste gang *S*
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:20 #9
arlet> ;o)
Avatar billede arlet Juniormester
06. oktober 2003 - 22:30 #10
retaxes -> Point til dig http://www.eksperten.dk/spm/410607
Avatar billede arlet Juniormester
06. oktober 2003 - 22:32 #11
På den anden side, syntes jeg vi skal dele de point