06. oktober 2003 - 16:25 Der er 3 kommentarer

Import af IAF

Hey

Jeg skal have importeret Internetkonto indstillingerne fra Outlook 2000 til Outlook 2002. Umiddelbart er der ingen import-funktion under Funktioner-->E-mail konti som der er i Outlook 2000.

Er der nogen der kan hjælpe?

/PC
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2003 - 14:05 #1
Dine indstillinger for internetkonti kan du ikke importere. (så vidt jeg ved) men der findes en fil = Send/Receive Settings (.srs). Normalt hedder den Outlook.srs.
Den ligger i Winxp
C:\Documents and Settings\Brugernavn\Application Data\Microsoft\Outlook

Har du denne fil under 2000, så prøv at kopiere den ind i mappen.

Her er beskrivelsen af hvad filen gør:

A Send/Receive Settings file is stored data collected from Outlook's Send/Receive Settings message box located on Outlook's toolbar under Options | Mail Setup. This data, usually defined through options selected by a network administrator or by default, provides the information needed for handling incoming and outgoing Send/Receive Groups, which carter to and collect information from E-mail service providers that have unique protocols (eg., HotMail, Yahoo, Comcast, etc.). However, this file (OUTLOOK.SRS) is not created until the first run of Outlook for each messaging profile. This .SRS file cannot be copied to other workstations and must be registered on the workstation with the Outlook messaging profile.
07. oktober 2003 - 14:27 #2
Jeg har ikke .srs filen under 2000. Andre forslag?
Avatar billede kenneth24 Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:36 #3
Du skal bare installere outlook 2002. Den går selv ud og kigger efter hvad du har af installerede programmer. Så spørger den også om du vil overføre din internet/email konto til den nye version.

Det kan simpelthen ikke være nemmere.

Kenneth