Avatar billede madizone Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:41 Der er 1 kommentar

iframe og vertical justering - hjælp!!

Hej.

Jeg har problemer med nogle sider jeg har lavet, hvor jeg har brugt iframe til at centrere designet vertikalt på skærmen.

Det jeg gør er at jeg laver en tabel med en højde på 100%, smider en iframe ind i, og sætter tabellen til vertikal centreret indhold. Det virker fint i Internet Explorer og Safari, men Mozilla og Opera har ikke meget til overs for denne kombination.

I kan se et eksempel på en side jeg har lavet med denne teknik på : http://www.nielsbuus.dk/old/kat/index.html

Spørgsmål er, hvordan gør jeg det her på en tilsvarende måde uden at Mozilla og Opera står af?
Altså - hvordan vertikalcentrerer jeg min side i ALLE browsere?

Jeg har prøvet at bruge align definering, men det virker ikke. I følge denne side:
http://webdesign.about.com/library/tags/bltags-iframe.htm?terms=Iframes
Så er det ikke et gyldigt tag mere. Der står at man skal gøre det via Cascading Style Sheets.

Men hvordan???
Avatar billede roenving Novice
06. oktober 2003 - 16:11 #1
Hvad med en tabelcelle:

<table style="width:100%;height:100%">
  <tr>
    <td valign="middle">
      <!--Hele dit indhold--></td>
  </tr>
</table>