Avatar billede hmm10 Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:25 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

"apache" til mac

Hey.

Jeg ved ikke om dette indlæg passer til denne kategori. men jeg henvender mig aligevel her..:

Jeg søger et program til MAC, så jeg kan afvikle test af PHP og MySQL dirkete, uden at skulle oploade det til en server ude i byen.. Jeg ved, at man kan få det til PC, men kan man også få en version til MAC OS X?
Avatar billede sony-ericsson-lover Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:26 #1
har du MAc ??????????? de er sq da dårlige  !!
Avatar billede darkside Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:27 #2
Der skulle findes en version af Apache til mac, skal lige se om jeg kan finde lidt mere om det.
Avatar billede sukos Juniormester
06. oktober 2003 - 14:30 #3
skulle netop være god på Mac OS X, da den er baseret meget på UNIX.
Og mac fejler INTET! :O)

Du kan hente en version af apache hjemmesiden!
Avatar billede hmm10 Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:31 #4
sony-ericsson-lover >> Øhh?!? Er det et svar eller en dårlig udtagelse du kommer med? Hvad ved du om MAC siden du kan komme med en sådanne gang vås?
Avatar billede sukos Juniormester
06. oktober 2003 - 14:31 #5
Avatar billede darkside Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:32 #6
Avatar billede sukos Juniormester
06. oktober 2003 - 14:33 #7
Har desværre ikke slev endnu fået prøve tat installere Apache på mac'em, men kik evt. her:
http://www.devshed.com/Server_Side/Administration/BuildingOnOSX/page1.html
Avatar billede sukos Juniormester
06. oktober 2003 - 14:33 #8
stavefejl er gratis!
Avatar billede hmm10 Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:43 #9
Jeg kigger på det hele.. :)
Avatar billede macintosse Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:01 #10
Din osX har installeret Apache så du skal kun download dette http://www.entropy.ch/software/macosx/
det er meget simpelt at installerer.
Good Luck
MacinTosse
Avatar billede hmm10 Nybegynder
06. oktober 2003 - 16:51 #11
Jeg har fået PHP til at virke.. men jeg har problemer med MySQL.. Er der én her, der har erfaring med at installere MySQL? Jeg sætter gerne flere points til, hvis det er..
Avatar billede fangel Nybegynder
06. oktober 2003 - 16:53 #12
google kan tricks - tror dette er en vinder

http://developer.apple.com/internet/macosx/osdb.html

Morten
Avatar billede macintosse Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:02 #13
jeg har bare fulgt vejledningen på http://www.entropy.ch/software/macosx/mysql/#install det virkede fint på min mac

MacinTosse
Avatar billede hmm10 Nybegynder
07. oktober 2003 - 12:36 #14
macintosse >> Jeg har prøvet dit link, men jeg når jeg skal skrive mit password i Terminalen reagere den ikke. Ligemeget hvad jeg skriver efter punkt 4, er den ligeglad.
Avatar billede macintosse Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:12 #15
Du skal skrive brugernavn ROOT og root password
Avatar billede hmm10 Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:16 #16
4. Type sudo chown -R mysql data/, enter your Mac OS X account password when asked for it.

Jeg får slet ikke lov til at skrive noget som helst. Jeg ser dette i Terminalen:
- - - -

We trust you have recived the usual lecture from the local System Administrator. It usually boils down to these two things:

#1) Respect the privacy of others.
#2) Think before you type.

Password:[]
- - - -
Herefter fryser den.. Den er ligeglad med hvad jeg skriver..
Avatar billede fangel Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:19 #17
så lav

$>su
(indtast admin. password)

$> chown -R mysql data/

$>exit

Morten
Avatar billede hmm10 Nybegynder
08. oktober 2003 - 22:21 #18
Den ragere stadig ikke, når jeg skal indtaste password. Den fryser..
Avatar billede fangel Nybegynder
09. oktober 2003 - 07:22 #19
interesant... så kan jeg desværre ikke lihe hjælpe dig - bruger selv Linux, så kan ikke teste det...

Morten
Avatar billede hmm10 Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:51 #20
Jeg knolker videre.. Jeg har fået fortalt fra anden side af, at det kan være en fejl i min Terminal, der skyldes, at den fryser..