Avatar billede chorn Nybegynder
06. oktober 2003 - 02:16 Der er 6 kommentarer

mangler et mails sys

hej
jeg skal bruge en script hvor man kan tilmelde en email adrasse til en liste hvor jeg så kan sende en email til alle på listen
Avatar billede sukos Juniormester
06. oktober 2003 - 04:00 #1
http://www.showsource.dk/php/vis_script.php?id=1061718181

I stedet for at redigere, kan du jo lave så man tilmelder sig.
Avatar billede coolstar Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:30 #2
skriv til mig på thomas@codevision.dk er også min msn mail, så kan jeg hjælpe :)
Avatar billede swaxi Nybegynder
06. oktober 2003 - 11:17 #3
jeg vil anbefale dig at bruge en listserver. det er et program, der er skrevet specielt til, at sende mails ud på mailinglister. sagen er den, at et script godt kan sende en masse mails afsted, men der er mere i det end bare at få mails'ene afsted. hvis modtageren ikke findes, eller der er en midlertidig fejl etc. tager scriptet sig ikke af det - men det gør en listserver. desuden har de fleste scripts det med at blive kvalt, hvis der er virkeligt mange modtagere (1000+). der findes mange gratis/open source listservere, men hvis det ikke er din egen server, kan du jo spørge din udbyder om hvilken han anvender (der er 99% sikkert installeret en eller anden af slagsen)
Avatar billede coolstar Nybegynder
06. oktober 2003 - 11:58 #4
på sin vis har swaxi ret i det han skriver, men en god programmør som laver et mail script tager jo højde for server fejl og emails som ikke findes. Eks. kan man lave en løsning som er som følgende for at sikre sig email findes.

du tilmelder din email og skal aktivere emailen i mail listen gennem et link som er i den mail man modtager ellers slettes emailen.

en anden måde er at sende en email automatisk til den tilmeldte email og hvis mail retuneres opfanges det som en fejl og email ik findes, derfor slettes email adressen bagefter...

At sikre sig mod serverfejl er mega svært men man kan eks. lave så email afsendelsen loopes med 15 minutters forskydelse eller mere, alså man gør sådan at de emails som kommer igennem sættes til true og dem som er false sendes så efterfølgende...

nemme ting du kan indbygge i dit script ;)

så det er bare at komme i gang *gg*
Avatar billede swaxi Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:07 #5
jeg nævnte bare to ... hvormange uforudsete komplikationer, forestiller du dig at udviklerne bag mailman har taget højde for ? vi taler ikke een god programmør. vi taler et top-notch programmør-team, der bruger et par år. men så har du da også ret.
jeg har skam selv prøvet det - prøv bare at finde en konsistent måde at afkode en returmail fra modtagerens mailhotel på - der er ikke een standard for hvordan en recipient-unknown besked skal se ud ...

et listserver er nemmere at bruge, tager ingen tid at sætte op (da udbyderen sikker t allerede har en), og er meget mere pålidelig end et script ...
Avatar billede coolstar Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:24 #6
det med return mails kan du bruge keywords, så er problemet løst ;)