Avatar billede kjel77 Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fejl under installation af win98se

Hej alle
Jeg er ved at installere et nyt/brugt Asus P2Bs motherboard og under
installation af windows 98se kommer der lige efter at den har genstartet
første gang denne besked :
"Under initialiseringen af enhedes IOS:
Fejl En I/O -undersystemdriver kunne ikke indlæses.
Enten er en af filerne i undermappen .\iosubsys ødelagt, eller systemet
mangler hukommelse"

Er der en venlig person der kan hjælpe mig med hvad det kan være , jeg har
prøvet med at installere fra cd-rom og fra harddisk andet drev men meddelsen
kommer stadig?
Avatar billede fromsej Praktikant
05. oktober 2003 - 22:04 #1
Har du formateret harddisken inden du installerede?
Avatar billede fromsej Praktikant
05. oktober 2003 - 22:09 #2
Jeg havde næsten samme fejl igår, det var bare ikke IOsubsys, men en adne fil, eller manglende hukonmmelse, en formatering klarede det problem.
Avatar billede fromsej Praktikant
05. oktober 2003 - 22:11 #3
adne=anden.*S*
Avatar billede kjel77 Nybegynder
05. oktober 2003 - 22:13 #4
Den er blevent formateret 4 gange det samme kommer igen?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. oktober 2003 - 22:17 #5
Avatar billede fromsej Praktikant
05. oktober 2003 - 22:17 #6
Det kan selvfølgelig være en fejl på Win98 CDén, som du så overfører til din HD, når du kopierer den over.
ellers har jeg ikke lige noget bud på det.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:05 #7
Hvis du kan..
så prøv at åbne filen iosubsys , i mappen C:\Windows\System\IOSUBSYS , slet ikke nogen filer (og det er på eget ansvar). Men prøv at flytte de filer der ikke har samme dato, som da du installerede.
Og genstart, hvis det ikke virker må du flytte dem tilbage. Men det kan resultere i at du skal starte forfra.Med formatere og installere.
Du kan osse prøve at fjerne den enhed der ikke kunne indlæses
Avatar billede netweawer Nybegynder
23. oktober 2003 - 23:31 #8
Helt sikkert fejl på cd'en, mit gæt er at det er en brændt version!.. anskaf dig en anden
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 23:35 #9
undskyld jeg spørg, men er blot nysgerig..-> netweawer .:hvordan fandt du dette spm..og hvorfor svare du..?´

og ->kjel77..fandt du ud af det.???

svarer oz.O/
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 23:45 #10
hallo..?
Avatar billede kjel77 Nybegynder
24. oktober 2003 - 00:03 #11
Hej Igen alle
Jeg fandt udaf hvad fejlen var ......et stk defect ramklods..hmmm mærkeligt da jeg tog den ud virkede det hele som det skulle..og til netweawer : sikke en gang #¤#"% at fyre af selv orginale wincd'er kan der være fejl på...eller ikke
men tak for hjælpen
Avatar billede kjel77 Nybegynder
24. oktober 2003 - 00:06 #12
fand udaf fejlen en defekt ramklods var problemet, mærkeligt men da den kom ud virkede det som det skulle, havde ellers prøvet det som i skrev men intet virkede, men tak for hjælpen alligevel
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. oktober 2003 - 00:09 #13
okay..takker oz..:O)