Avatar billede mkj Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:29 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Kun 640 x 480 efter geninstallering

Efter at have sat en ny harddisk i min Compaq PC og installeret Win 98 2., så kan jeg ikke sætte opløsningen på skærmen op. Den står på 640 x 480 pixels og det er lidt svært at have med at gøre.

Jeg har prøvet med to forskellige skærme og de rigtige drivere er blevet installeret i hvert tilfælde, men uden succes.

Der fulgte en Compaq Restore CD med PC, men den kan jeg ikke få til at virke. Jeg ved ikke, om der evt. er nogle specielle Compaq drivers, som skal installeres.

Er der nogen der har et bud ?

Ifølge PC'ens hardware oplysninger, så er grafikkortet et "Standard PCI Graphics Adapter (VGA)". Kan der være tale om, at PC'en ikke kan genkende grafikkortet og derfor blot kører med en laveste fællesnævner ?
Avatar billede tronic1 Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:32 #1
ved du hvilket grafikkort det er der sidder i. der er lidt svært, fordi 98se altid kører 640*480 efter inst. indtil du inst. de rigtige drivere til kortet
Avatar billede tronic1 Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:34 #2
det er nemlig ikke skærmen det er galt med, men dit grafikkort.
Avatar billede peet-49 Novice
05. oktober 2003 - 21:38 #3
Den ligger på skiven fra compaq, se under driver.
Avatar billede tronic1 Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:44 #4
højreklik på skrivebordet->egenskaber.
Instillinger->avanceret
Kort->egenskaber->Driver->opdater driver.
og find det sted på skiven hvor driveren er. Så simpelt er det
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:45 #5
jeg ville slette enheden, genstarte, også prøve at finde driveren.(på cdén)
Nogle gange, kan man se hvilken fil den ledder efter, hvis..kan man søge efter filen på cdén,og evt ligge den i system mappen.
men det er sikkert en ATI driver du skal ha´ fat i..O)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:46 #6
1) skriv dig op på http://login.drivermagic.com/magic/trial.asp
2) download deres program DriverMagic
3) kør programmet.. den vil scanne din computer og finder (næsten) alt hardware i den
4) klik linket og du bliver sendt til deres hjemmeside med mulighed for at downloede de drivere du har brug for.. de skriver navnet på driveren og filnavnet..

med trial kan du hente drivere 3 gange fra deres side.. men da de viser filnavnet på driveren, kan du søge på den på nettet..

sådan gjorde jeg med min win98 på min bærbar.. den havde en winxp home preinstalled og restore cd..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:47 #7
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:48 #8
jaokay --O),man kan osse bruge aida.. http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
men her er ATi siden.
http://www.atitech.ca/support/driver.html
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:51 #9
jeg ved ikke lige om Aida finder driverene til dig, men det gør DriverMagic.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:52 #10
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:55 #11
DriverMagic hed vist engang DriverWizard (det kan man også se på billedet)..

du kan nøjes med at pakke den ud.. hvis du ikke vil have at den skal lægge filer i dit system.. du kan pakke den ud med WinRAR, sikkert og med WinZip.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. oktober 2003 - 22:06 #12
der er links i aida til driver sider.,så næsten..O)
Avatar billede mkj Nybegynder
05. oktober 2003 - 22:06 #13
Det var en masse fine svar på næsten ingen tid. Jeg har fået løst problemet, så jeg vil dele pointene ligeligt ud. Jeg kom i mål ved at installere et driverprogram, som lå på Restore CD'en.

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede peet-49 Novice
05. oktober 2003 - 22:07 #14
Selv tak.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. oktober 2003 - 22:09 #15
Var så lidt.
Avatar billede peet-49 Novice
05. oktober 2003 - 22:10 #16
Takker for point.
Avatar billede tronic1 Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:54 #17
siger det samme som peet49. Tak for point