Avatar billede redexcerpt Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:47 Der er 1 kommentar

Nyt ABIT IC7-G giver sort skærm og ingen system-bip

Maskinen starter op med strøm på kortet og cpu-blæser kører og GFX blæsereb kører også, men der kommer ikke noget sys-bip og der kommer ikke noget billede på skærmen. Kortet finder tydeligvis ikke nogen anden hardware.

Efter 3 forgæves forsøg hvor jeg samlede maskinen helt fra bunden valgte jeg at konkluderer at bundkortet havde en defekt. Jeg har kontrolleret/prøvet følgende:

•    To forskellige grafikkort
•    To forskellige harddiske
•    Diverse kabler har været udskiftet

•    Alle de afprøvede hardware dele virker perfekt i min anden maskine
•    Jeg har alle tre gange kontrolleret/prøvet følgende:
    -    Kabler korrekt monteret
    -    RAM korrekt trykket på plads
    -    Fastspænding i kabinet
    -    Montering af CPU
    -    At Reset CMOS både med BAT og Jumper
    -    At starte op med Insert

•    Maskine skulle konfigureres med følgende dele:
    -    Intel P4 2400 – 533
    -    Sapphire 9700 PRO
    -    2 x 512 PC3000 Kingston HyperX RAM
    -    WD 360GD, SATA 36,7 GB (kortet er testet med en ”normal” IDE HD)
    -    Alle ovenfor nævnte dele arbejder perfekt på mit ASUS P4G8X GD - maskine 2

Nogen som har noget erfaring med IC7-G... Skriv!
Avatar billede steffen2003 Nybegynder
14. oktober 2003 - 13:10 #1
Måske har du prøvet det! - men forkert monterede stik til kabinet-USB eller kabinet højttaler, kabinet switches osv... kan give de omtalte symptomer! - Det har jeg oplevet flere gange