Avatar billede gf Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

gigabit lan hvordan?

Hej

I forbindelse med omlægning af vores netværk skal vi have 1000 Mbit lan. Mit spørgsmål er om man kan nøjes med at udskifte stikkene på vore RJ45 kabel, eller er det nødvendigt med nyt kabel?

Mvh GF
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2003 - 18:23 #1
Det kommer an på kvaliteten af dine kabler. Hvad hedder de?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2003 - 18:25 #2
Jeres kabler skal have mindst kategori 5E standard. Hvis de er gamle, skal de nok skiftes og du kan få målt om de kan bære gigabit
Avatar billede lelgaard Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:26 #3
Du har formodentlig almindelig CAT5 kabler. De er ikke gode nok til GB-Lan.
Det vil kun give dig problemer.
Avatar billede gf Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:43 #4
Tak for svarene

Jeg kan desværre ikke dele pointene, point til bufferzone, da vi får målt kablerne igennem.