Avatar billede cyberoptic Nybegynder
10. april 1999 - 00:00 Der er 33 kommentarer

Ping komponent

Jeg skal bruge et komponent til at pinge med.

Hvis nogen kender til et komponent af den type eller som ved hvor man kan finde noget info om at lave et sådan't komponent så sig lige til.

(Jeg kender godt ASPPing, men det kan jeg ikke bruge..det skl være et andet)
Avatar billede painelf Nybegynder
10. april 1999 - 16:29 #1
Hvorfor SKAL det være noget andet? Jeg sad og søgte, og kunne ikke umiddelbart finde noget ...
Avatar billede painelf Nybegynder
10. april 1999 - 16:31 #2
Udover andre components der kunne køre en .exe fil fra serveren, og returnere outputtet.

Så kunne man jo køre ping, og se outputtet.
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
10. april 1999 - 16:37 #3
Det jeg skal bruge er et component som kan pinge en adresse og og gerne også bestmte port'e på en adresse...og derefetr skal den fortælle om der var forbindelse eller ej....Gerne mulighed for at for at få af vide hvor mange ms der var til den osv.
Avatar billede asp Nybegynder
10. april 1999 - 17:10 #4
Prøv at se under netværks komponenter på

http://www.activeserverpages.dk/komponenter

det kan være du finder et der
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
10. april 1999 - 17:14 #5
Hvis du læste hvad jegs krev så kan jeg IKKE bruge ASPping som er på din side. Ellers tak for hjælpen :)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
10. april 1999 - 17:21 #6
Du kan prøve med W3 Sockets ( http://tech.dimac.net/ )

Du kan bla. bruge det hos NETsite.dk
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. april 1999 - 17:47 #7
chatstuff, har du noget kode W3 Sockets jeg kan bruge, for jeg bruger også Netsite.dk
Avatar billede Dan Nim Seniormester
10. april 1999 - 18:20 #8
Du kan finde koden inde på den site jeg skrev ovenover !

Avatar billede long Nybegynder
10. april 1999 - 18:42 #9
Er der nogen der ved om Digiweb (http://www.digiweb.dk) har denne komponent installeret så man kan bruge den?
I så fald må i meget gerne smide lidt kode herud :)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. april 1999 - 18:46 #10
jeg vil give chatstuff ret, man kan finde kode eksempler på deres web-site
Avatar billede Dan Nim Seniormester
10. april 1999 - 18:51 #11
127144146281  : Kunne du bruge det ?

Jeg har selv kigget lidt på det, men jeg synes ikke at det er VILDT nemt at sætte op !.

Men det tror jeg vil gør nu !.

Det er ikke sikkeret at LONG kan bruge det, da DIGIWEB skal have komponentet installeret !
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. april 1999 - 19:42 #12
Jeg har ikke lavet siden hvor det skal bruges færdig endnu, så det ved jeg ikke, men jeg vil bruge det udanset om det er svært eller let at sætte op.
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
10. april 1999 - 19:51 #13
W3 Sockets det er et vældigt komponent, men det har ikke nogen funktion til at pinge med og det er det jeg skal bruge. Jeg kan hente en status for serveren jeg connecter til, men hvis den så er belastet så kan der gå lang tid før jeg får svar og dvs. at jeg skal sætte et script til at vente måske 2-3 minutter for hver server der skal tjekkes. Det er ikke særlig smart.

Men ellers tak for hjælpen.

Er der nogen af jer der kan lave et sådant komponent...??

Jeg er villig til at gi' alle min epoint...de 100 her plus ekstra 520 point til den som kan komme med en super god løsning til det her....det er vigtigt...!!!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
10. april 1999 - 20:19 #14
Okay.

Så tog jeg fejl !
Avatar billede asp Nybegynder
10. april 1999 - 23:57 #15
Du må undskylde, men er der noget jeg ikke forstår

Du bliver ved med at sige at det ene og det andet ikke dur, og ender med at sige at du skal bruge et ping komponent.

Uanset hvad for et komponent du bruger kan du risikere at scriptet kommer til at vente 2-3 minutter. (det er jo ikke komponentet der bestemmer hastigheden her) ;-)

Du må ikke tage dette ilde op, det er blot venligt ment. Men jeg tror du er nødt til at ligge alle kortene på bordet, sådan at vi kan hjælpe dig.
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
11. april 1999 - 00:04 #16
Damn....jeg hader at afsløre alle mine kort :)) Men, jeg tager dte ikke ilde op...jeg evd godt at jeg siger detikke duer...men ok så her kommer idéen.....

Jeg sidder med en ordentlig server som skal bruges til noget og jeg er ved at lave en ny side (Den er hemmelig endnu ;)), men én af de services der skal være der er en service hvor folk kan melde deres server eller webhotel til og så få en mail fx. når den er nede. Derfor kan jeg ikke bruge et komponent som skal bruge 3 minutter pr. tjek for hvis man har 10 servere der skal tjekkes så tager det en halv time og den skulle jo gerne kunne tjeke hvert kvartér ca.

Grunden til at jeg ikke kan bruge ASPPing er at hvis den ikke kan finde en host eller kontakte den så kommer den bare med en string tilbage og jeg kan ikke tjekke om det lykkedes at connecte elelr ej, med mindre jeg vil sidde og kigge på skærmen for hvad den siger og det skal jo kører automatisk.

Jeg er villig til at bruge alle de point jeg har på en løsning til dette.

Jeg har 625 point at gi af i øjeblikket (jeg siger kun dette fordi nogle ikke hjælpe rmed mindre de får point og hvis de har løsningen så kan de få alle pointene...det er lige meget)

Håber i kan hjælpe :)) Servicen kan jo være til gavn for jer også :)

Jeg er villig til at bruge penge på løsningen også, men vil self. foretrække hvis det kan gøres gratis....Jeg har tænkt mig at servicen skal være gratis...højst sandsynligt.....

Såå hjææælp ;)))
Avatar billede asp Nybegynder
11. april 1999 - 00:13 #17
Jeg hare en idé til hvordan det evt. kan løses. Men det kræver lidt mere end bare et ASP script.

Hvad med evt. at få lavet det som et program der køre på serveren (altså ikke noget komponent), og så en ASP side hvor man kan tilmelde/framelde sig servicen.

Dertil skulle der så være en fælles database, hvorfra ASP siden kan tilmelde/framelde sig servicen, og hvorfra Programmet henter de oplysninger det skal bruge, og derefter undersøger om der er adgang til den server du ønsker, samt sender fornødne email.

Get the point...

Jeg vil gerne hjælpe dig med at finde folk som kan klare programmeringen.

Avatar billede cyberoptic Nybegynder
11. april 1999 - 01:58 #18
Jooh...det lyder som en mulighed...men lad mig lige se hvad folk siger her og andre steder...og hvad jeg selv kan finde ud af...så vil jeg lige sige til...det er i hvertfald en mulighed :)
Avatar billede reupke Nybegynder
13. april 1999 - 13:04 #19
Øhhm.. Kan man ikke bare bruge ASPexec og bruge den indbygget ping i Windows NT?
Avatar billede long Nybegynder
13. april 1999 - 13:12 #20
Hvad er ASPexec ?
Avatar billede asp Nybegynder
13. april 1999 - 13:12 #21
Lyder som en god idé
Avatar billede reupke Nybegynder
13. april 1999 - 13:17 #22
ASPexec er en komponent der gør det muligt at udføre rigtige programmer igennem ASP.
Avatar billede long Nybegynder
13. april 1999 - 13:26 #23
Hvor finder man den komponent?
Avatar billede reupke Nybegynder
13. april 1999 - 13:29 #24
Avatar billede long Nybegynder
13. april 1999 - 13:35 #25
Men så dutter det jo kun hvis man har egen server, eller hvis ens ISP har installeret denne.
Avatar billede reupke Nybegynder
13. april 1999 - 13:48 #26
Det gælder for alle komponeneter.
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
13. april 1999 - 13:51 #27
Att: Reupke

Jo det gør det måske, men belaster det ikke serveren MEGET hvis den skal kører et tjek på fx. 100 sites??

Og hvordan hiver man ud af ASPexec om pinget gik igennem eller ej??
Avatar billede reupke Nybegynder
13. april 1999 - 13:55 #28
Aner ikke hvor meget det belaster.

Du får samme output som i f.eks. en kommadoprompt, så er det bare et spørgsmål om at teste om der kommer en timeout.
Avatar billede long Nybegynder
13. april 1999 - 13:58 #29
Ville det ikke være en idé at lade ASP sende en forespørgsel til en EXE som med det samme sender brugeren tilbage til en bekræftelses side.
Når EXE har gjort dette, fortsætter den i baggrunden med det den skal.
Når den er færdig kan den så sende en mail til brugeren om at en rapport er klar...
Avatar billede Dan Nim Seniormester
13. april 1999 - 14:57 #30
reupke...er det komtonent installeret hos NETsite.dk ?
Avatar billede reupke Nybegynder
13. april 1999 - 15:02 #31
Nej.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
22. juni 2001 - 23:36 #32
Lukke tid?
Avatar billede burningice Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:22 #33
Luk