Avatar billede helten_20 Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:12 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Grums på skærmen

Jeg har for nogen ca. 3 månder siden investeret i en SAMSUNG SYNCMASTER 957 MB Nu er der til tider begyndte at komme noget "grønligt grums på skærmen". Hvis jeg slukker skærmen og tænder den igen, er det der stadivæk, også slev om jeg trækker stikket ud. Genstarter jeg computer er det væk, men kommer nogen gang igen i løbet af 1-3 minuter...
Nogen der kan hjælpe mig...???
Af grafikkort har jeg Connest3D Radeon 9000, 64 MB tv-out/dvi
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:17 #1
hehe.. puds skærmen  :))
Avatar billede photop Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:17 #2
Lyder for mig som om du har en magnet (måske en højttaler) for tæt på skærmen.
Avatar billede ostechristian Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:28 #3
Ja, det er nok fordi, der er en magnet for tæt på skærmen. Hvis det er, skal du tage skærmen og stille den om i din have, hvor du skal lade den stå mindst 1 time eller så noget, indtil det er gået væk. Den skal stå på noget græs, og det skal være fugtigt. Hvis det går væk, skal du selvfølgelig stille den tilbage og fjerne den ting der var magnetisk... Jeg har selv prøvet det med et fjernsyn, og det virkede!
Avatar billede ostechristian Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:29 #4
Jeg håber det virker... Prøv det!!!
Avatar billede ostechristian Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:31 #5
fuck det skulle være et svar! ok sådan her:
Ja, det er nok fordi, der er en magnet for tæt på skærmen. Hvis det er, skal du tage skærmen og stille den om i din have, hvor du skal lade den stå mindst 1 time eller så noget, indtil det er gået væk. Den skal stå på noget græs, og det skal være fugtigt. Hvis det går væk, skal du selvfølgelig stille den tilbage og fjerne den ting der var magnetisk... Jeg har selv prøvet det med et fjernsyn, og det virkede!
Avatar billede photop Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:33 #6
Hvad i alverden skulle græs hjælpe - personligt vil jeg til enhver tid holde en skærm så langt fra fugt som muligt!!! Hvis problemet er så enkelt som en højttaler, så flyt den, træk stikket til skærmen ud, og lad den stå uden strøm til natten over.
Avatar billede helten_20 Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:38 #7
Har Højtaler til og stå ca 50 cm under og over skærmen, er det tæt nok på til at det kan gå ind og på virkke skærmen???
I stedet for og flytte skærmen kan jeg da bare trække stikket ud til den forstærker højtalerne er forbundet til ???
Avatar billede photop Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:46 #8
Jeg tror ikke det er nok at trække stikket, men jeg ved det faktisk ikke. Jeg ville prøve at flytte den. Hvis det ikke ændrer noget, kan du jo altid stille den tilbage.

Du kan også prøve at flytte på højttaleren mens skærmen er tændt, så burde du kunne se om en ændring i skærmbilledet - hvis det altså er højttaleren der er synderen.
Avatar billede helten_20 Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:56 #9
tror ikke det er højtalerne der er problemet så. Ofte er der ikke noget, nogen gange kan der gå timer før min skærm begynder og blive underlig, så kan jeg genstarte og til flere gang hvor det kommer igen i løbet af et par minuter. Da plejer jeg at slukke computeren i en time, og så virker den fint igen...
Andre der har et bud?
Kan det være noget med grafikkortet?
Avatar billede helten_20 Nybegynder
31. oktober 2005 - 01:05 #10
Gammel tråd jeg ikke lige har fået lukket... Der har været en løs forbindelse i skærmen eller noget.. sendte den ind til forhandleren og fik en ny retur.. :-)
Avatar billede helten_20 Nybegynder
31. oktober 2005 - 01:06 #11
LoL det var et andet problem...

Dette problem var et blæseren på mit grafikkort var stået af. :-)